webForumDet fria alternativet

Ingen ljudkontroll

8 svar · 718 visningar · startad av UnConed

UnConedMedlem sedan jan. 2002306 inlägg

När jag startade datorn för ett par dagar sedan märkte
jag att jag inte längre har den lilla ljudsaken nere i högra hörnet
på aktivitetsfältet.. Jag kör windows 2000 server om det är till
någon hjälp.. Någon som vet vad jag kan göra åt detta??

dhoMedlem sedan aug. 20021 515 inlägg

Gå till Kontrollpanelen och sen till ljudinställningarna. Där finns det en kryssruta som heter något i stil med "Visa volymikonen i aktivitetsfältet". Den är förmodligen redan markerad så du får avmarkera den och sen markera den igen för att få tillbaka ljudikonen i aktivitetsfältet.

Den är redan ikryssad..

Jag skrev:

"Den är förmodligen redan markerad så du får avmarkera den och sen markera den igen för att få tillbaka ljudikonen i aktivitetsfältet."

Problemet är att jag inte kan avmarkera det.. eller jag vet itne
hur iaf.. för den är disabled.. :(

Oki, då vet jag inte riktigt vad det kan bero på men eftersom det här med ljudikonen är ett känt problem i Windows så borde det finnas många sidor som förklarar vad man kan göra för att åtgärda det.

Det här kan vara en start: http://www.google.com/search?hl=sv&ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=volume+icon+systray+"windows+2000"&lr=

Hittade även http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;256310 så ett tips är att installera de uppdateringar som finns tillgängliga.

SirPeterMedlem sedan feb. 20018 958 inlägg

Ominstallation av ljudkortet borde hjälpa. Eventuellt finns det nåt på windows update som hittar felet med så börja med att gå igenom allt där.

Okej.. tack för eran hjälp. jag ska försöka med de sakerna

ViktorMedlem sedan aug. 20021 710 inlägg

Fungerar ljudet? Om ljudkortet inte hittas av Windows av någon anledning så försvinner Volym kontrollen från "task baren"

/Viktor

Genererad på 375 ms · cache AV · v20260730165559-full.f96bc7eb