webForumDet fria alternativet

Windows XP pirat

12 svar · 749 visningar · startad av Tim

TimMedlem sedan jan. 2002115 inlägg

Hej,

jag undrar hur XP skiljer sig från andra windows versioner när det gäller hur bra det går att köra en olaglig kopia av detta OS.

Jag har hört att man inte längre kan installera service packs för då kommer XP automatiskt göra XP obrukbart om man inte har en rätt nyckel. osv.

Alltså detta är bara lös information jag hört så jag skulle uppskatta det om ni kunde upplysa mig om begränsningarna som finns i XP jämfört med andra Windows versioner.

Tackar.....

QuidMedlem sedan juni 20006 025 inlägg

Microsoft svartlistar alla nycklar som de känner till används till piratversionerna, och sen när man kör in ett servicepack så kollas detta upp och då får du genast ett meddelande om du måste skriva in giltigt licensnummer. Detta gäller även andra XP produkter som t.ex. Office.

Själv så måste jag säga att jag verkligen ogillar det nya licensieringssystemet då det ger oss systembyggare en massa merjobb men framför allt eftersom det egenligen inte ger något. Det är ju inga som helst problem att aktivera två windowsar med samma licens, allt som behövs ett litet samtal till "MS Helpdesk" och en lögn.

Fast nu stöd inte detta mig speciellt mycket eftersom jag kör windows 2000 :)

psMedlem sedan juni 2000841 inlägg

Det går (som vanligt) att komma runt :OO, och utan att ringa till helpdesken. Men det är olagligt och inget som ska diskuteras här.

XL-DennisMedlem sedan juni 200290 inlägg

Vad ska MS göra för att förhindra illegalt nyttjande av XP mfl?

Aktivireringsförfarandet verkar ställa till problem i första hand för de som köpt MS-produkter lagligt än att det förhindrar missbruk...

JymdisMedlem sedan mars 20016 260 inlägg

antagligen kommer det vara så att man hyr program i fortsättningen.. när internet blivit så välspritt att alla har det..

Marcus EMedlem sedan maj 20021 466 inlägg

När man blir tvungen att hyra Windows byter jag direkt till ett annat OS.

JymdisMedlem sedan mars 20016 260 inlägg

beror på om det får microsoft å bli bättre.

TimMedlem sedan jan. 2002115 inlägg

Och då undrar jag vad som händer om man inte lyckas skriva in den korrekta licensnyckeln när man installerar ett service pack. Låses hela datorn eller hindras man bara från att uppdatera.

Det är ju inga som helst problem att aktivera två windowsar med samma licens, allt som behövs ett litet samtal till "MS Helpdesk" och en lögn.

Hur menar du, "två windowsar med samma licens"? Vad ska man säga till helpdesken.

SirPeterMedlem sedan feb. 200115 571 inlägg

Du skriver inte in någon nyckel, har du ingen giltig version så stannar installationen av servicepacket så det är inga som helst problem. Har du en giltig version så installera, har du det inte så skaffa det.

SirPeterMedlem sedan feb. 200115 571 inlägg

Hur man kringgår Microsofts licens-skydd är inget som vi diskuterar på webForum. Vill du skaffa dig sådan information så får du göra det någon annanstanns.

/SirPeter
Moderator, webForum

SkarreMedlem sedan apr. 20012 427 inlägg

Vem har diskuterat hur man kringgår Microsofts licensskydd? :q

developerMedlem sedan aug. 2001458 inlägg

Skarre skrev:

Vem har diskuterat hur man kringgår Microsofts licensskydd? :q

Jag rapporterade inlägget "Hur menar du...Vad ska man säga till helpdesken." med stöd av §3.

stoffe-2kMedlem sedan apr. 200010 782 inlägg

Tråden stängd med anledning av webForums regler §3.
Synpunkter angående detta beslut, ta kontakt med stoffe-2k alternativt forumledare@webforum.nu.

stoffe-2k
Moderator, webForum

121 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
119 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)