Hej!
Hur får man bort ikoner från taskbaren ?
(Jag vll ha bort outlook express, windows media player, PWS, MSN messanger ikonerna)
Win 98
8 svar · 199 visningar · startad av Pellefant
Hej!
Hur får man bort ikoner från taskbaren ?
(Jag vll ha bort outlook express, windows media player, PWS, MSN messanger ikonerna)
Win 98
Högerklicka - Ta bort?
Jo, har försökt, och det går bra bra, men sen nästa gång man startar datorn kommer de tillbaka igen... :(
Är du inloggad på något sätt? Och du menar Taskbar:en och inte Systray?
Hej :)
nej, ingen inloggning alls, inte ens som "profiler", hm...nu blir jag osäker på vad det heter, de där små symbolerna längst till höger i aktivitetsfältet.
Vid klockan? Aha. Vad gäller MSN och Outlook så får du bort dem via inställningar i just Outlook om jag inte minnsa helt fel. Nu var det ett tag sedan jag själv pillade bort dem men jag har för mig att jag avinstallerade MSN helt och hållet. Annars är det ju bara att köra Aktivitetshanteraren och avsluta programmen den vägen eller också så kollar du med Start - Kör - msconfig och plockar bort dem från Autostart-mappen den vägen. Det är mina tips.
Tack!!! Funkade perfekt. :)
Kanon! Ha en trevlig lördag. :bire
Hittade även en massa strunt där i msconfig (typ rld32 (3 st lika!)..., systray. adalert, och en annat massa konstigt som blivit kvar trots avinstallationer, och som jag ibland sett i listan när man trycker control+alt+delete), så jag tog bort ca 20 sådana konstiga saker, och datorn blev mycket snabbare, senate tiden har den mest varit ganska seg. Men nu blev den pigg igen :)
*Glad*
Trevlig lördag själv :birp