BlommanMedlem sedan aug. 200263 inlägg
Hej
Jag har formaterat min dator som hade win98, sen skulle jag dra in win 2000, gjorde om till ntfs fil-system på hårdiskarna.
Sen när installationen av win 200o gått en stund så får jag bara en "blue screen" och allt låser sig....
Någon sa att jag skulle stänga av alla enheter i setupen, någon som kan komma med lite input?
SirPeterMedlem sedan feb. 20018 958 inlägg
Kan du skriva exakt hur du gjorde när du började?
Du bootade från cd-skivan och lät installationsprogrammet partionera och formatera va?
SirPeter skrev:
Kan du skriva exakt hur du gjorde när du började?
Du bootade från cd-skivan och lät installationsprogrammet partionera och formatera va?
Japp så gjorde jag..Fast nu tror jag att jag kör in xp istället...Men behöver jag 2000 i grunden? Har för mig att någon sade det...
Om det är en uppgraderingsskiva till XP så behöver man ha ursprungsversionen installerad, inte annars.
Ok...Då kör jag in 2000 först..Om jag nu får det att funka...Fast en blu screen är ju aldrig fel! Vet någon vad det kan bero på?
Det är inte så lätt att gissa vad det kan vara för fel men om det kommer igen så kan du skriva ner felmeddelandet här så kan säkert någon ge dig bra råd om vad som är fel.
stoffe-2kMedlem sedan apr. 20007 795 inlägg
Nej, du behöver inte installera Windows2000 först.
Du kommer om du har en uppgraderings skiva bli ombed att stoppa in din win200 skiva under installationen av XP för att kolla så du verkligen har ett OS som är "uppgraderings bart" :D så var det tidigare iaf, tror ite de har ändrat de rutinerna..