webForumDet fria alternativet

Logga inloggning på ftp?

6 svar · 247 visningar · startad av FreeZer

FreeZerMedlem sedan jan. 2001950 inlägg

Jag undrar om inloggning på en ftp med ett program går att spåra? Kan man på något sätt spåra det?

Jag undrar om det är möjligt pga att jag vill att ett program som jag håller på med ska logga in på min ftp för att uppdatera filer på min hemsida, problemet är bara att alla som använder mitt program kommer att logga in med samma användarnamn och lösen. Användaren ser inte användarnamn och lösen i mitt program men jag undrar om man kan logga vilket lösen som används? Pga att alla program kommer logga in på samma så om någon kan komma på lösenordet så kommer den personen att komma åt alla filer och kan radera dem... :( Måste ha fulla rättigheter i mappen på ftpn för att filer ska kunna uppdateras...

Någon som vet om man i Windows kan logga vilka användaruppgifter som används...?

NickemannenMedlem sedan aug. 20003 575 inlägg

Du kan logga allt din dator skickar eller tar emot.
Ett tips är att använda en webbbaserad ftp.
Som t.ex. https://www.ewebcity.com

dhoMedlem sedan aug. 20022 027 inlägg

Det är inga större problem. Det är bara att skaffa ett program som lyssnar på nätverkstrafiken så kan man i de loggarna luska ut vad som är användarnamn och lösenord.

NickemannenMedlem sedan aug. 20003 575 inlägg

brinkster skulle det ju vissta vara :P

Lättast att låta varje person skapa ett eget konto, då är det ingen fara att man ska kunna förstöra fast man kan logga in... :)

stoffe-2kMedlem sedan apr. 200010 782 inlägg

Är det bara jag som inte häger med just nu eller svarar du på dina egna frågor ?

stoffe-2k: Sorry, men jag var trött när jag skrev detta, klockan var efter ett nångång och jag hade gått och lagt mig men var bara tvungen att stiga upp och ställa frågan :)

128 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
126 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)