webForumDet fria alternativet

Visa lista överallt...

11 svar · 691 visningar · startad av caze

cazeMedlem sedan sep. 20016 059 inlägg

Kan man fixa så att det hela tiden visas "Lista" på visningsalternativ i mapparna. Har ingen lust att ändra i vartenda mapp manuelt... Finns det något snabbare sett?

Tack på förhand...

RacerankanMedlem sedan dec. 19992 751 inlägg

Ställ in en mapp som du vill ha den.

Sedan väljer du mappalternativ på verktygsmenyn och klickar på fliken visning samt visa som aktuell mapp.

dhoMedlem sedan aug. 20022 027 inlägg

Ställ in en katalog som du vill att den ska visas, gå sedan till verktygs-menyn och mappalternativ. I dialogrutan som kommer upp klickar du på fliken visning. Om du sedan klickar på "Som aktuell mapp" så kommer inställningarna att kommas ihåg för alla mappar.

M@gnusMedlem sedan jan. 20061 808 inlägg

Bumpar en gammal tråd...

Jag har precis fått en HP Pavilion dv9000 och har problem med att det inte går via "Mappalternativ" i kontrollpanelen att använda alternativet "Använd i alla mappar", den kanppen är avmarkerad x( Är det någon som har några bra tips på hur man aktiverar den igen :q

Jag vill ha detaljerad lista i alla mappar.

mappalter.gif
silfverMedlem sedan apr. 200312 679 inlägg

Har du prövat att klicka på Återställ alla mappar?

silfver skrev:

Har du prövat att klicka på Återställ alla mappar?

Japp, ingen skillnad. Tänkte först att det kunde hjälpa men icke. :(
Har även fipplat med alternativen i listningen nedanför men knappen blir aldrig tillgänglig. x(

silfverMedlem sedan apr. 200312 679 inlägg

Det kanske är en inställning på administrationssidan som gör en sådan ändring omöjlig? Pröva att logga in som administratör och försök igen. :)

OK, testar i eftermiddag när jag kommer hem.

silfver skrev:

Det kanske är en inställning på administrationssidan som gör en sådan ändring omöjlig? Pröva att logga in som administratör och försök igen. :)

Hmm, enligt XP så är mitt konto "Datoradministratör" :(

QuidMedlem sedan juni 20006 025 inlägg

Under avancerade inställningar finns en "kom ihåg inställningar för varje mapp", bocka ur den.

Quid skrev:

Under avancerade inställningar finns en "kom ihåg inställningar för varje mapp", bocka ur den.

Ingen skillnad tyvärr :q
Knappen tänds inte oavsett vilka alternativ jag bockar i eller ur under avancerade inställningar :(

Fast nu när jag kollar i utforskaren så visas mappar och filer så som jag vill ha dom.
Spank you Quid! (y)

128 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.3ab8d573
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
126 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)