anhel96Medlem sedan dec. 2000124 inlägg Jag har Windows XP Pro. Jag har lagt upp ett konto åt mig och ett konto åt barnen.
Jag vill nu kunna spärra så att de inte kan installera någonting alls på datorn. För att kunna installera ska man vara tvungen att logga in på mitt konto.
Hur göra? Är det någonstans inne i "Datorhantering"?
RikardMedlem sedan dec. 199917 055 inlägg Sök i hjälpen efter "power user". Det är vad du ska vara men, dina barn ska då endast få vara "user".
ViktorMedlem sedan aug. 20021 752 inlägg Sökte lite och hittade det här http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/msi/setup/disablemsi.asp. Verkar var något åt rätthåll :) Men tyvärr så hjälper den ju inte mot InstallShellds installations program (som jag förstår det). Problemet är väll att veta vad som är ett installations program och vad som är ett vanligt program.
/Viktor
Lägg barnes konton i gruppen "Begränsad" och om det inte hjälper, så kan man med Policy editorn begränsa kontona mer.
anhel96Medlem sedan dec. 2000124 inlägg Var finns Policy editorn?
Viktor: Vad ska DisableMSI vara instäld på? Jag gissar på 1, är det OK?
anhel96Medlem sedan dec. 2000124 inlägg Jag lade nu upp Barnen som samma som Gästkontot. Då kunde de inte installera på systemdisken, men de kunde installera på en annan fristående hårddisk.
Hur blockerar jag även det??