PoffeMedlem sedan apr. 20022 743 inlägg hejsan
installerade linux mandrake för några dagar sen på en partition och på den andra partitionen har jag winxp pro - som dock inte fungerar längre.
när jag startar xp så kommer detta meddelande upp:
Stop: c000021a {Allvarligt systemfel}
Systemprocessen Session Manager Initalization avslutades oväntat med statusen 0
Systemet har avslutats
och sen händer inget mer, man får stänga av datorn genom att bryta strömen (mev på/av-knappen på datan alltså)
någon som vet hur jag ska lösa detta?
ToonsterMedlem sedan feb. 20001 590 inlägg systemåterställning kanske? har du gjort en sån diskett?
PoffeMedlem sedan apr. 20022 743 inlägg hmm.. jo men kan inte hitta den någonstans :(
jag använde PatrionMagic 8.0 och de rescue disketterna har jag men fattar inget av det. jag har läst att man ska installera BootMagic men saken är ju den att jag inte kommer in till windows :/
nån som vet?
PoffeMedlem sedan apr. 20022 743 inlägg har nu kommit lite närmare problemet, kanske..
den säger att xnmt2002 och autochk inte hittas, nån som vet hur det kan lösas då?
börjar bli lite smått desperat hatar verkligen linux nu! spelar ingen roll om jag har kvar filerna som finns på datan (runt 30 gb) bara jag får tillbaks windows
hur kan man radera hela hdd'n och börja om helt från början?
frankofMedlem sedan jan. 20016 874 inlägg
hur kan man radera hela hdd'n och börja om helt från början?
Går det inte att boota från xp-skivan och ta bort/skapa partition?
Annars, startdiskette win 98, f-disk tabort partition, skapa partition, Instalera xp :e
PoffeMedlem sedan apr. 20022 743 inlägg
frankof skrev:
Går det inte att boota från xp-skivan och ta bort/skapa partition?
Annars, startdiskette win 98, f-disk tabort partition, skapa partition, Instalera xp :e
märkte att det bara var en uppgradering jag hade av xp och jag har inget annat windows på skiva/diskett, eller jag har nog 95 iof, kan det funka? asså installera 95 och sen uppgradera till xp.
pettssonMedlem sedan jan. 20021 122 inlägg ställ in BIOS på att boota från CD, stoppa i din XP uppgraderings skiva, när datorn startar kommer en meny upp där du kan ominstallera, reparera och så vidare
PoffeMedlem sedan apr. 20022 743 inlägg
pettsson skrev:
ställ in BIOS på att boota från CD, stoppa i din XP uppgraderings skiva, när datorn startar kommer en meny upp där du kan ominstallera, reparera och så vidare
nej det gör den inte. det va det första jag testade. det är ju en uppgraderingsskiva ingen boot-skiva
har även testat med win98 skivamen det funkade inte heller. inget händer när skivorna är i, linux startar upp som vanligt bara
PixiesMedlem sedan nov. 20022 inlägg Formatera båda partisionerna! :-P
Fick jag göra iaf...