RacerankanMedlem sedan dec. 1999831 inlägg
Hej.
Jag har en maskin med w2k server och Terminal Services server installerat.
Som det är nu kan man vara max 2 personer anslutna samtidigt. Vad jag förstått handlar detta om ett licensieringsprogram.
Kan någon förklara mer och om det är möjligt, förklara hur jag kan öka den maximala sessionsgränsen.
Tack på förhand.
SirPeterMedlem sedan feb. 20018 958 inlägg
När du installerade TS så fick du välja antingen Remote administration mode eller Application server mode. Om du väljer den nedre så kan du ansluta fler.
AxelMedlem sedan aug. 20001 194 inlägg
Betyder det att man får göra en ominstallation om man vill ändra, eller finns det en liten fin inställning som kan ändra mode?
snajgelMedlem sedan juni 2001731 inlägg
Du kan nog inte ändra "mode". Men om du installerar om Terminal Service så får du nog d valet igen.
RikardMedlem sedan dec. 19998 623 inlägg
Precis, installera om Terminal Service-tjänsten så går det. Däremot fungerar bara tjänsten i 30(?) dagar, sen är utvärderingsperioden över och du måste komplettera med licenser.
marcuslMedlem sedan aug. 200170 inlägg
Behöver inte installera om, gå igenom add/remove windows components under add/remove programs i kontrollkanelen så kommer Du tillfrågas i vilket läge Terminal Services ska köra. Observera att Du för att få funktionalitet i TS Application Server Mode måste ha en Terminal Services Licensing Server snurrandes i domänen, kan läggas till i samma guide.
Sen har jag bestämt för mig att det är 60 dagar som är graceperiod innan aktivering, men det ska jag förvisso inte svära på.
/M