FreeZerMedlem sedan jan. 2001950 inlägg Jag installerade om en dator för någon dag sedan och efter att jag sattit in windows 2000 så kändes allt som visas på skärmen mörkt, själva windows och spel är mörka. (skärmen går det inte att ändra ljusstyrka på, knappen för inställningar på skärmen är trasig). Men iaf, tidigare hade jag ett program man kunde ändra ljusstyrkan men jag kommer inte ihåg vad det heter...
Någon som har något tips på vad jag ska göra för att få ljusare bild på skärmen?
SicoMedlem sedan maj 20002 597 inlägg Man kan ju altid ändra det i grafikinställningarna.
FreeZerMedlem sedan jan. 2001950 inlägg Du menar grafikinställningarna i varje enskilt spel? Men bilden är överlag för mörk, jag vill att den ska vara ljusare i windows också och i de enklare spel som inte har så man kan ställa in ljuset...
SicoMedlem sedan maj 20002 597 inlägg Nänänä, vad har du för grafikkort? Du kan nog ändra det i grafikkortets ljusinställningar.
FreeZerMedlem sedan jan. 2001950 inlägg Jag kollar på en annan dator med GeForce 2 kort och där kan man ställa in ljuset utan problem. Den andra datorn som jag installerade om har jag windows standard drivare och jag har letat på ATI:s hemsida men jag tycker inte att jag hittar några drivare som skulle passa. Det är ett "ATI 3D RAGE PRO AGP 2X" på 8 mb... om jag installerar riktiga drivare så går det väl att ställa in ljuset för jag hittar inte det när jag kör med windows standard drivare... :l
FreeZerMedlem sedan jan. 2001950 inlägg Någon som kan hjälpa mig? :l
SicoMedlem sedan maj 20002 597 inlägg Klart att du måste installera nya drivrutiner, köra på windows standard drivrutiner duger ju inte ens i krig...