Testat att köra ad-aware?
Ja, varför kommer den här skiten upp nere i hörnet på explorerfönstret? Hur får jag bort det?

Alltså det gäller Windows XP, fast det kanske framgår ändå.
7 svar · 419 visningar · startad av Mr. N.
Ja, varför kommer den här skiten upp nere i hörnet på explorerfönstret? Hur får jag bort det?

Alltså det gäller Windows XP, fast det kanske framgår ändå.
Testat att köra ad-aware?
Ja, som tur är tar det inte bort windowskomponenter. :P
Det är inge spyware det här inte (förutom att hela XP är spyware), det är nåt skit som XP tycker att jag ska ha nere i hörnet på utforskaren, ibland blir det en CD-skiva med en not ovanför, men alla andra mappar har tidigare visade skit i hörnet (brukar annars sitta endast i bildmappar)
Det beror på vilket innehåll mappen har.... innehåller den bilder endast är det en viss bild, innehåller den musik är det en annan bild osv
Jag har aldrig sett den här bilden överhuvudtaget. Tycker det verkar konstigt.
en sak som är kosntigt, jag minns inte om det va när jag hade 98 eller nu när jag har 2000, men uppe i vänstra härnet syns en grå liten prick precis som hörnet av ett fönster, denna döck upp ngn gång då och då.. kan det ha varit ngt typ av spyware?
Finns säkerligen inställningar för om den ska visas eller ej.
Missnöjd med XP så avinstallera det. Så enkelt kan det vara ibland.
Det beror på vilket innehåll mappen har.... innehåller den bilder endast är det en viss bild, innehåller den musik är det en annan bild osv
Jo, det vet jag, men den där bilden som indikerar bild ligger som standard för alla mappar. Det vill jag inte.
en sak som är kosntigt, jag minns inte om det va när jag hade 98 eller nu när jag har 2000, men uppe i vänstra härnet syns en grå liten prick precis som hörnet av ett fönster, denna döck upp ngn gång då och då.. kan det ha varit ngt typ av spyware?
Jag har ett svagt minne av detta, jag kunde ta tag i den grejen och dra ner den, då såg den ut som en trasig del av ett fönster, underdelen såg ut som aktivitetsfältet och ovanför den satt en fyrkantig båge. Den försvann och kom tillbaka lite då och då. Jag kommer inte heller ihåg om det var 98 eller XP...