webForumDet fria alternativet

Ajdå...

10 svar · 413 visningar · startad av caze

cazeMedlem sedan sep. 20014 686 inlägg

Jag skulle installera en extern brännare eftersom jag precis formaterat hårdisken så startas datorn om efter en nästan klar installation och när datorn startas sen står det så här: "Sätt in installationsskivan, installationen av programmet är ej klart!" Skivan är i och jag går jag in på den här datorn för att kolla vad som är fel, där finns inte ens H:\ som är cd-rom läsar-enhten på min dator... :x

Jag går in under kontrollpanelen och försöker ta reda lite på vad som har hänt och läser någonstans följande: "Den här maskinvaran kan inte startas eftersom konfigurationsinformationen i registret är ofullständig eller skadad. kod 19". något sånt... (detta gäller alltså Cd-rom enheten)

Frågan jag har är hur jag ska ställa in allt till rätta igen på bästa möjliga sätt. Ska jag ominstallera hela XP vilket jag helst inte gör... eller vad :q

Tack på förhand...

RikardMedlem sedan dec. 19998 623 inlägg

Vad var det för program du försökte installera?
Drivrutinerna för CD-brännaren?

Om du kör XP kanske "System restore" kan hjälpa dig. Sök efter det in Windows-hjälpen.

Hewlet packards installationsfiler till brännaren skulle jag installera... Jepp, drivrutiner för brännaren...

Om jag söker på "System restore" i hjälpavsnittet kommer det bara upp en massa konstiga förslag, helt ointressanta...

Hjälp vad ska jag göra??? måste veta, behöver verkligen cd-rom enheten nu...

Kolla på hp:s hemsida. Jag går i alla fall bet så här "på distans".

developerMedlem sedan aug. 2001453 inlägg

Caze, tänk på att välja en rubrik som beskriver inlägget. Tänk dig hur det skulle se om alla rubriker hette typ "Ajdå", "Hjälp", "Problem", "Hur gör man?" etc. Det blir dessutom lättare att söka i forumen i efterhand om rubrikerna beskriver vad inläggen handlar om.

Ok? :)

Ok :)

HP lär ju inte kunna hjälpa mig... Funderar på att ominstallera XP...

Hallå!!! Funderar på att ominstallera XP... Tror ni att det hjälper :q

En ominstallation är jag övertygad om kommer att lösa några problem. Frågan är bara om det går bättre efter ominstallationen.
Har du sökt på HPs forum?

Sen caze, så tror jag att en bättre trådrubrik skulle vara på sin plats nästa gång. :) T.ex. "Installationsproblem CD-brännare, WinXP"

Jaja, developer har redan nämnt detta tidigare i tråden.... ;)

126 ms totalt · 3 externa anrop · cache AV · v20260731051352-full.56cc9887
0 ms — hämta statistik (cache)
0 ms — hämta forumlista (cache)
124 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)