Jag har en bärbar, när jag kopplar in den på nätverket så stannar den i uppstart vid "Säkerhetsprinciper tillämpas" i ca 10 min, och går sedan vidare till inloggningen. Vad kan detta bero på?
Om den inte är inkopplad på nätet så funkar det bra, men när man sedan kopplar in nätverket och ska logga på domänen så tar det lika lång tid att logga på.
Det är win2k i en win2k-domän.
Jag har testat att installera om nätkortet, ta bort tcp/ip ändra mellan 10/full duplex och half, 100/full duplex och half.
Det sitter även ett 3com Bluetooth-kort, det har jag tagit ur och testat att starta utan. Men inget av detta fungerar.
Skulle vara skita-bra om någon hade några bra förslag jag kan testa.
Jag vill absolut hålla med Rikard. Sett många problem av den typen som varit DNS-relaterade... Om det fungerar på resten av klienterna så är det väl dock inte särskilt troligt att det är server-relaterat. Mitt absolut första tips skulle vara att kolla vad som är inställt som DNS-server på klienten och även kontrollera att klienten klarar av att göra förfrågningar till DNS-servern...
hehe.. det här va lite pinsamt.. efter att börjat med det svåraste som man har en tendens att göra ibland så upptäckte jag en lite icon (ett Z) brevid klockan, hmm ZoneAlarm... jag undrar om det går bättre om man avinstallerar d...
och vipps så funkade det som vanligt..