hej,
installerade om win2k från cd men alternativet att rensa hela hårddisken fanns aldrig att välja och det finns ju inget alternativ att starta datorn i dosläge och där kunna skriva format c:
Hur gör man då?
5 svar · 231 visningar · startad av jake
hej,
installerade om win2k från cd men alternativet att rensa hela hårddisken fanns aldrig att välja och det finns ju inget alternativ att starta datorn i dosläge och där kunna skriva format c:
Hur gör man då?
Det fungerar jättebra att formatera din hdd i win2k installationen.
konstigt... jag kan inte minnas att jag någon gång fick välja mellan format c och att bara installera om windows utan det blev automatiskt det sistnämda alternativet utan att jag såg några valmöjligheter...
Vid installationen så kommer du till ett läge där du skall välja vilken partition du vill lägga windows på. Där kan du ta bort befintliga partitioner samt skapa nya och i steget efter det så får du välja hur och om du vill formatera.
ok, tack får se om jag hittar det då...
finns det inget alternativ som motsvarar att i dos på tidigare versioner skriva in format c:
Det finns inget dos varken i win2k eller winxp.
Dessutom hade det ändå inte fungerat eftersom man (om man gör det på rätt sätt) installerar win2k eller winxp på ntfs-filsystem.