Är ny på nätverksområdet och försöker få ihop ett lan med 3 datorer, men har inte fått det att funka.
Dator A
Dator B
Dator C
De är alla anslutna till en hub.
FRÅN C:
När jag i C klickar på "Nätverket" -> "Hela nätverket" får jag två ikoner med 3 datorer på: "Arbetsgrupp" och "lokal". Klickar jag på "lokal" kommer jag till de utdelade katalogerna på C, klickar jag på "Arbetsgrupp" så kommer endast B upp (A borde väl också komma upp här? "Arbetsgrupp" är ju standard på win2kpro) och när jag klickar på B så måste jag ange lösenord för den, men jag har aldrig agett nåt lösenord.
Hur tar jag reda på vilket lösenord jag har för dator B?
Hur får jag upp dator A på samma sätt som jag fått upp B?
FRÅN A:
När jag i A klickar på "Mina nätverksplatser" -> "Hela nätverket" -> "hela innehållet" -> "Microsoft Windows Network" -> "Arbetsgrupp" finns inte en enda dator.
Hur får jag fram de andra två här?
FRÅN B:
När jag i B klickar på "Mina nätverksplatser" -> "Hela nätverket" -> "hela innehållet" -> "Microsoft Windows Network", så finns två grupp-ikoner: "Arbetsgrupp" och "lokal". I gruppen lokal kommer jag åt de utdelade mapparna i C och det funkar hur bra som helst! Men i gruppen "Arbetsgrupp" finns endast det utdelade i lokala datorn.
Hur får jag fram A här?