UrMeMedlem sedan apr. 2001797 inlägg
Den senaste veckan har jag haft ett problem med explorer.exe.. när datorn har stått ett tag.. typ vet inte exakt hur lång tid.. men runt 12-24h .. så händer nåt märkligt.. explorer tar ungefär 200-400mb av ram-minnet.
Använder XP och med ctrl-alt-del så ser man att explorer.exe pendlar mellan 200-400mb i minnesanvändning. Hur normalt är det?? .. burken går skitslött dessutom.. inte så konstigt kanske :)
Köpte nyligen 256mb till i ram och ett GF4 grafikkort.. kan det ha nåt med det nya ram-minnet att göra?
Eller är det nå skitvirus ?
Nån som haft/hört om nå liknande problem?
Tack på förhand!
EDIT:
Hittade denna tråd på eforum.idg.se
http://eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=236530#236591
Kanske har med 4-in-1 drivrutinerna jag installerade i samband med det nya grafikkortets drivrutiner?
JugglerMedlem sedan okt. 200221 inlägg
Helt normalt att så mycket som mojligt laggs i RAM for snabb åtkomst.......jag satter mina slantar på via 4 in 1. Ordna så att 4 in laggs på hårdisk eller diskett o installera via 4 in 1 i felsakert lage. Ar det fortfarande sunkigt så ladda hem patch från nVidia vad galler VIAchipset.
UrMeMedlem sedan apr. 2001797 inlägg
Problemet verkade vara en .avi fil som inte var helt nerladdad, då när man klickar på den försöker windows förhandsgranska filens width, height etc etc.. men eftersom den är "trasig" går inte det och då blev det helt knasigt med explorer.exe...
greymaneMedlem sedan juli 2001661 inlägg
jag har samma problem bara det att det går åt en massa cpu-kraft istället. det inträffar när jag öppnar min film-mapp. förmodligen har jag också nån trasig .avi-fil som ligger o slöar ner. vad kan man göra åt det? jag har ett par hundra filmer o e inte så sugen på o gå igenom alla... finns det ingen patch eller nåt?
jag kör xp sp1