TheonMedlem sedan jan. 20023 554 inlägg Ofta låser sig datorn delvis så att jag kan flytta markören men jag kan inte utföra något kommando. Av en ren slump kom jag på att om jag öppnar aktivitetshanteraren och trycker på valfri knapp två gånger fungerar allt som vanligt igen. Ibland kan det gå timmar mellan störningarna och ibland bara 10 minuter.
Jag använder Ms Win 2000 Pro.
Någon som har ett förslag till problemlösning?
TheonMedlem sedan jan. 20023 554 inlägg Skumt med HP
Min dator startar HP-aktiviteter utan att jag använt någon av mina HP-utrustningar.
HP-aktiviteterna måste avslutas i aktivitetshanteraren innan det går att starta Photoshop.
Jag har en HP Color laserjet 4550 skrivare, en HP 4470c scanner och en HP Officejet G95 kombinerad skrivare-fax-scanner-kopiator.
Så fort jag använder G95 startas en massa stora HP-aktivteter.
Men även om jag inte använt G95 poppar det upp några HP-aktiviteter då och då.
De två övriga utrustningarna verkar inte orsaka några problem.
HP-supporten har gett upp och säger bara att det verkar som om HP-produkter inte trivs med Ms Win 2000 Pro.
På wF har jag alltid fått bra svar på mina frågor så nu står mitt hopp till er igen. :D
Någon som har en aning om vad det hela kan bero på och vad jag kan göra åt det :q
JugglerMedlem sedan okt. 200221 inlägg Det ar inte specifikt for win2000 utan bara ytterligare ett bevis på antingen inkompetent HP-personal eller oärlig. Samma fel finns i G55 och det ar av snålhet som HP har ordnat att mycket av skrivarens jobb laggs på processorn. Nar G55, G95 INTE ar påslagna vid boot så får processorn standiga instruktioner att kommunicera med skrivaren och i desperation aktiveras de program som kan aktiveras utan att skrivaren ar på. Emellertid fortsatter proc. att forsoka kommunicera med skrivaren. Det tar mycket resurser i anspråk och orsaker diffusa fel.
Kontentan ar: låt alltid skrivaren vara på vid boot och så lange som windows kors. Det brukar vara Compaq burkar som drabbas av detta fenomen.