webForumDet fria alternativet

AKUTA problem med Win2000

3 svar · 173 visningar · startad av medialabs

medialabsMedlem sedan mars 20023 686 inlägg

Min kompis fick låna hem sin skoldator och den är en win2k maskin. Det är nu så att man måste logga in lokalt och det funkar men när vi skulle ansluta den till "nätverket" så ändrade vi skoldatorns från DOMÄN: SMIT till ARBETSGRUPP: SAMI

Och när vi startade om datorn så kan man inte logga in på datorn. Vill tilllägg att vi inte kan välja domän det alternativet finns inte endast. Användarnamn och lösenord.

Detta borde väl gå att ändras genom dos?
Vill även tilllägga att vi inte vet hur man kommer åt dos när man startar upp datorn, F8 så kian man endast välja felsäkertläge och det är samma sak där.

Så jag uppskattar all hjälp vi kna få. :x

JymdisMedlem sedan mars 20016 260 inlägg

Asså inte för att vara petig eller så, men dos finns inte i Win2k..

Förövrigt så vet jag inte vad som hänt, men har ni administratörs konto på datorn?

medialabsMedlem sedan mars 20023 686 inlägg

har inte fullständiga rättiheter men han e admin

SirPeterMedlem sedan feb. 200115 571 inlägg

medialabs skrev:

har inte fullständiga rättiheter men han e admin

Om man är admin så har man fullständiga rättigheter, annars är det nåt fel.

När det gäller problemet så har ni tagit ur datorn ur domänen och för att kunna logga in så måste ni återställa detta. Någonstanns i detta forum finns det en tråd om just detta vet jag men jag minns inte vad topicen var dessvärre. Sök lite här så kanske ni hittar den. Jag minns att det var någon som hade lånat sin pappas arbetsdator iaf men inte vem eller exakt vad det stod.

127 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.3ab8d573
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
125 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)