webForumDet fria alternativet

XP uppstart hänger sig..

Windowsur Windows

2 svar · 206 visningar · startad av Osbourne

OsbourneMedlem sedan maj 200210 inlägg

Mitt problem är att jag precis installerat XP Proffesional och hela installationen funkade finfint. Men vid första normala uppstarten laddar den normalt men den blåa pinnen som rör sig vid laddning fryser och sen händer ingenting.

Jag har provat att plocka ut mitt nätverkskort samt ljudkort men det hjälper inte heller. Jag kan starta maskinen i XP's felsäkra läge, kollar i device manager men hittar inga fel.

Tänkte höra här först innan jag uppdaterar mitt BIOS. Maskinen har funkat hur bra som helst i win 2000. Samma XP skiva har funkat bra i en annan maskin så jag tror inte att skivan är skadad.

Any suggestions?? :q

Mvh
The Osboune

mibbeMedlem sedan mars 2000402 inlägg

Jag har råkat ut för precis samma sak. Krånglade som attans och jag testade lite allt möjligt. Men inget hjälpte ...

Sen en lördagmorgon då jag låg och drog mig så startade min flickvän upp datorn och "glömde" gå via "felsäkert läge", och det dröjde .. men datorn gick igång och sen dess har det inte varit några problem. Förutom att det fryser till, dröjer lite längre än vad som är rimligt .. men funkar gör det. Kanske samma för dig?

Men men.. vet någon vad det kan bero på så lyssnar jag gärna, det är ju inte optimalt som det är nu.

OsbourneMedlem sedan maj 200210 inlägg

Fallet är löst

Dåligt tålamod på att få svar :) så chansade jag på att uppgradera mitt bios. Läste på micosofts hemsida att bios före år 2000 borde uppgraderas men att bios efter borde funka ändå. De reserverade sig dock för vissa, jag chansade att vissa var mitt så jag uppgraderade till senase (var ändå tvungen eftersom mitt gamla bios inte gick ihop med min nya lågvarviga cpu-fläkt).

Nåväl, installationen gick lika bra som innan men det gick även att starta maskinen efteråt vilket gjode mig ganska lättad :e

Lycka till !

Mvh

131 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.29ac60f6
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
128 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)