DavidaMedlem sedan okt. 2000219 inlägg Hej!
Jag har en dator som jag ställt som server. Den kräver dock användarnamn och lösenord för åtkomst vilket jag inte vill ha eftersom det blir så krångligt att skriva ut. Hur gör man för att få detta att fungera? Gästkontot är aktivt så vitt jag vet.
BireMedlem sedan dec. 199919 074 inlägg Operativsystem kan vara en bra grej att ange.. ;)
DavidaMedlem sedan okt. 2000219 inlägg Oj :r ... Det är windows 2000 på servern... Datorerna som skall komma åt servern kör W98 W2k och WXP
SirPeterMedlem sedan feb. 200115 571 inlägg Vad exakt är det du vill att alla skall komma åt?
Du ställer iaf in det hela med rättigheter genom att högerklicka, välja Egenskaper och fliken Säkerhet.
DavidaMedlem sedan okt. 2000219 inlägg Det jag främst vill lösa är att när jag försöker gå in på datorn via:
\\server
så måste ett lösenord anges. Detta vill jag slippa
SirPeterMedlem sedan feb. 200115 571 inlägg Handlar det om ett intranet eller är det mapparna som du vill att alla skall komma åt?
Om det är ett intranet så är det inställningar för din IIS som du får ställa om. (och då kan jag även hjälpa dig med att flytta tråden till det forumet) men om det är mapparna som du vill låta folk få åtkomst till så ställer du in som jag skrev ovan.
DavidaMedlem sedan okt. 2000219 inlägg Nej det har inget med iis att göra, den fungerar fint...
JAg kommer aldrig så långt att jag ser mapparna innan jag måste ange lösenord...
Jag måste ange det när jag går in på datorn och inte i en mapp, och det är lite jobbigt...