webForumDet fria alternativet

Win2K disk fel...

4 svar · 301 visningar · startad av Zyrex

ZyrexMedlem sedan feb. 2001121 inlägg

Hej..

Stoppa in en 120 Gb disk i min Image server men får inte igång den. Den dyker upp i BIOS och diskhanteran hittar den. Men jag kan inte göra nått med den.

Måste ju partionera upp den och formatera den... Tänkte höra om nån vet om om Win2K har nån diskbegränsning innan jag kör en PQ magic på den för att se om det fungerar.

stoffe-2kMedlem sedan apr. 200010 782 inlägg

Vad får du för fel medelande då ? står det något i loggboken ?

Det gör ju inte det vet du... Och PQMagic hittar den inte. Även testat att ghosta från en disk till en annan till den men icke.

Jag ser disken men kan inte skapa några partitioner på den.
Skall idag testa att sätta i ett pci kort för att får lite nya IDE portar och se om det funkar.
Men är fortfarande inresserad av lösningar.

Win2K är nu SP3

Nix... Det funka inte det heller. Om inte jag mins fel så skall man inte behöva partionera utanför oprativet när man kör Win2000. Diskhanteran fixa detta om inte jag mins fel.

Börjar bli riktigt irriterande då den gamla disken börjar bli full och innehåller en väldigt mycke mycket viktig data.

stoffe-2kMedlem sedan apr. 200010 782 inlägg

Om inte jag mins fel så skall man inte behöva partionera utanför oprativet när man kör Win2000. Diskhanteran fixa detta om inte jag mins fel.

Det är rätt.Kan du testa disken i en annan dator, kan ju vara så att det är något fel på den.

126 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.0e50b1ef
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
123 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)