webForumDet fria alternativet

lite diskutrymme/ta bort installationsprogram

7 svar · 315 visningar · startad av glidarn

glidarnMedlem sedan aug. 200228 inlägg

Jag vet, rubriken är väl inte helt klargörande.

Tänkte uppdatera till XP från ME men avbröt installationen för att ett par programversioner inte fungerar med XP. Hade innan installationen 1,6 GB ledigt diskutrymme, nu har jag bara typ 20 meg kvar. När jag startar upp datorn så får jag upp en lista på tillgängliga operativsystem: Installationsprogrammet för XP och Windows. Antar att det är här det spökar. Har kört Ad-Aware och Diskrensning så det borde inte vara nåt av det som är problemet. Så frågan är hur jag tar bort installationsprogrammet från disken eller fixar det sig om man kör klart installationen? En tanke är ju att formatera om hårddisken men jag vill gärna spara mina filer först och det går inte att använda brännaren med det diskutrymmet som jag har.

Blää, nån som har nån bra lösning?

BireMedlem sedan dec. 199919 074 inlägg

Jag misstänker att du bara kan radera mappen C:\Winnt & sen är allt frid & fröjd.. :)

ViktorMedlem sedan aug. 20021 752 inlägg

komma om du kanske har någon c:\i386 katalog också, den kan du också ta bort om den finns.

/Viktor

eeeh, har ingen av dom mapparna under C:\

någon annan enhet? Vad heter katalogen där Windows ME finns? Om den heter något annant än Windows så heter XP katalogen Windows. MEN VAR FÖRSIKTIG SÅ DU INTE TAR BORT WINDOW ME!!!
Du kan även titta på hur stor katalogen är, XP är ca 1.5 GB medans ME kanske bara ligger på 500Mb

/Viktor

BireMedlem sedan dec. 199919 074 inlägg

Du har alltså angett C:\windows som installationsmapp när du skulle lägga på XP?

Bire skrev:

Du har alltså angett C:\windows som installationsmapp när du skulle lägga på XP?

Vad jag vet så kan man (tyvärr) inte välja katalog när man installerar XP. Det blir automatiskt Winnt eller windows tror jag det var.

/Viktor

har ingen annan enhet än C:\ på datorn. tror det är som Viktor säger att XP installeras automatiskt i Windows. det lustiga är att om jag markerar alla filer och mappar i C:\ och kollar storleken på dom så borde jag ha runt 1,6 gig ledigt på disken

135 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.3ab8d573
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
133 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)