ThomasaMedlem sedan aug. 2002351 inlägg Hej!
Jag har lyckats ställa in så att jag inte kan komma åt alla användares mappar och alla filer på en dator med XP i, någon som har en bra idé hur man kan ta bort detta?
Jag kan inte heller ändra rättigheter på t.ex. en katalog som jag har en databas i, jag vill att INETUSER ska kunna skriva till den, men dator skrivskyddar den direkt efter jag tagit bort skrivskydd..
tacksam för alla tips!
SirPeterMedlem sedan feb. 200115 571 inlägg Om du själv är Administratör så kan du lösa det genom att ta ägandeskap på filer och mappar.
Om INETUSER har rättigheter att skriva till en mapps filer så gäller den rättigheten före ett skrivskydd. Se bara till så att inte rättigheterna ärvs från ovanliggande mapp/enhet.
ThomasaMedlem sedan aug. 2002351 inlägg IUSER är t.o.m medlem i Administratörer men det vill ändå inte, min egen anv är medlem i alla grupper jag hittade (lite sista desperat försök) :)
SirPeterMedlem sedan feb. 200115 571 inlägg Återställ alla grupper som du har pillat på så snabbt du kan.
De grupper som fanns från början skall du enbart använda dig av. Om du inte har ett otroligt välgenomtänkt system så skall du inte lägga konton i flera grupper.
ThomasaMedlem sedan aug. 2002351 inlägg men det löser ju inte problemet :(
SirPeterMedlem sedan feb. 200115 571 inlägg Jo om du gör det från början och i rätt ordning och utan att lägga till något annat så löser det sig. Det blir bara mer fel om man försöker lägga till så att andra grupper eller konton kan göra saker i olika mappar.
ThomasaMedlem sedan aug. 2002351 inlägg okej, då ska jag göra ett försök till