SirPeter skrev:
Det kan väl inte vara så dumt att felia har gjort nåt som hindrar det där?
Nja, då ska dom ha begränsat det denna vecka isf för min ftp-server i XP lirade klockrent så sent som i måndags. ;)
43 svar · 1 072 visningar · startad av Bire · sida 2 av 3
SirPeter skrev:
Det kan väl inte vara så dumt att felia har gjort nåt som hindrar det där?
Nja, då ska dom ha begränsat det denna vecka isf för min ftp-server i XP lirade klockrent så sent som i måndags. ;)
Min funkar där hemma osso, så Telia har inte gjort något.
Jävligt mysko fel, om du sätter på "Allow Anonymous Connections" och testar att connecta. Vad händer då?
Quid skrev:
Min funkar där hemma osso, så Telia har inte gjort något.
Jävligt mysko fel, om du sätter på "Allow Anonymous Connections" och testar att connecta. Vad händer då?
Ingen skillnad..
Hur många samtidiga anslutningar tillåter du då, är det bara en så prova att ställa upp värdet?
Har du kollat under knappen "aktuella sessioner" vilka IP:n som ligger connentade mot servern?
Aktivera loggningen och kolla i loggfilen sedan om du ser något?
Vad har du ställt in på IP-adress för FTPn? "Alla otilldelade" eller ditt externa ip?
Det här blev enkelt ;)
hp skrev:
Hur många samtidiga anslutningar tillåter du då, är det bara en så prova att ställa upp värdet?
Massor, det funkade iaf med 5 samtidiga anslutningar lokalt.. Men vart reglerar jag antalet? Där det just nu är ikryssat: "Unlimited"? under fliken: "FTP Site"?
hp skrev:
Har du kollat under knappen "aktuella sessioner" vilka IP:n som ligger connentade mot servern?
Inga alls då det inte går att connecta...
hp skrev:
Aktivera loggningen och kolla i loggfilen sedan om du ser något?
Syns nada förutom de lokala anslutningar jag gjort.
Quid skrev:
Vad har du ställt in på IP-adress för FTPn? "Alla otilldelade" eller ditt externa ip?
Har testat alla olika kombinationer...
Ingen? :)
WSAETIMEDOUT (10060)
Connection timed out.
A connection attempt failed because the connected party did not properly respond after a period of time, or the established connection failed because the connected host has failed to respond.
Är det rätt IP, rätt port?
Pinga, vad får du för respons? tid?
Står det något kul i "event loggen" ?
Toonster skrev:
WSAETIMEDOUT (10060)
Connection timed out.
A connection attempt failed because the connected party did not properly respond after a period of time, or the established connection failed because the connected host has failed to respond.Är det rätt IP, rätt port?
Pinga, vad får du för respons? tid?
Rätt ip & rätt port är det.. Pingen är fullständigt ok.
stoffe-2k skrev:
Står det något kul i "event loggen" ?
Nej, det kommer inget i den eftersom man inte kan ansluta till servern...
Kör du mer än ftp på servern och funkar det isf?
Ja, www-servern funkar som det ska: weee.mine.nu
Du har inte kört den där LockdownTool innan du installerade ftp på den va? Jag har för mig att den låser såna saker om man inte har det inlagt.
SirPeter skrev:
Du har inte kört den där LockdownTool innan du installerade ftp på den va? Jag har för mig att den låser såna saker om man inte har det inlagt.
Det känner jag inte till!! Mera info tack! :)
Det finns ett verktyg som heter IIS LockdownTool som man kan säkra upp sin IIS med men om du inte har kört det så kan det ju inte bero på det ändå.
SirPeter skrev:
Det finns ett verktyg som heter IIS LockdownTool som man kan säkra upp sin IIS med men om du inte har kört det så kan det ju inte bero på det ändå.
aha.. Hmm :(
jaja.. Mera tips? :)
Du har startat om tjänsten och sånt mellan dina ändringar va?
SirPeter skrev:
Du har startat om tjänsten och sånt mellan dina ändringar va?
Japps, mest hela tiden. :)