roadyMedlem sedan jan. 2002473 inlägg Är det någon som fattar hur det funkar?
Jag har två datorer ihopkopplade med en Router. Vill styra den ena av dem eftersom den inte har en skärm...
Men när jag startar programmet och väljer en dator att fjärrstyra så står det Det finns inga terminalservrar i domänen/arbetsgruppen ...
SirPeterMedlem sedan feb. 200115 571 inlägg Har du aktiverat funktionen Fjärrhjälp på den datorn som du vill fjärrstyra då?
roadyMedlem sedan jan. 2002473 inlägg Jag vet inte riktigt var man gör det?
Har även tittat under hjälp/support utan framsteg...
Man måste väll kunna göra det aktivt så att när jag vill så kan jag med den ena datorn fjärrstyra den andra.
SirPeterMedlem sedan feb. 200115 571 inlägg Du gör det under fliken Fjärrhjälp som du hittar under Systemegenskaper.
Du kommer åt Systemegenskaper med hjälp av Windowstangenten - Pause
roadyMedlem sedan jan. 2002473 inlägg knappen för fjärrhjälp och fjärrskrivbord är förkryssade, men när jag använder min jobbardator och går start/tillbehör/kommunikation/anslutning till fjärrskrivbord och skall välja dator så får jag fortfarande samma felmeddelande?
SirPeterMedlem sedan feb. 200115 571 inlägg Låter som om det ligger nån sorts spärr i din router eller nåt liknande.
Testa om det fungerar om du kör utan den för att se var felet ligger.
Anars kan du kolla igenom inställningarna i din router för att se hur du skall öppna för fjärrhjälp.
roadyMedlem sedan jan. 2002473 inlägg Jag testade att enbart koppla ihop datorerna som du föreslog och fick exakt samma felmeddelende ?
SirPeterMedlem sedan feb. 200115 571 inlägg Och du använde en korsad kabel mellan datorerna?
Har du kontakt mellan datorerna när det gäller annat? Kan du pinga t ex.?
roadyMedlem sedan jan. 2002473 inlägg jupp ping, kontakt och kan komma åt varandra genom nätverket.
roadyMedlem sedan jan. 2002473 inlägg den fanns inte med så jag lade till det som stod i texten...
Men jag får fortfarande samma felmeddelande när jag klickar på arbetsgruppen för att välja dator =(
roadyMedlem sedan jan. 2002473 inlägg det löste sig....
Det jag har gjort är att försöka leta upp i nätverket den dator som jag vill styra, men detta funkar tydligen inte...
Det som därmemot funkar är ifall man skriver in datorns namn. Enbart namnet och inga // osv...
Kanonbra :bire