stefanehMedlem sedan nov. 2001131 inlägg Alpha IIMedlem sedan maj 20002 993 inlägg Oh fan... varför ska sp kontrollera ens cdkey eller vad det kallas x(
SirPeterMedlem sedan feb. 200115 571 inlägg Alpha II>> Så att folk inte skall använda olagliga kopior såklart.
Alpha IIMedlem sedan maj 20002 993 inlägg Vem har sagt att jag gör det :p ;)
PeeerMedlem sedan mars 20025 907 inlägg
Alpha II skrev:
Vem har sagt att jag gör det :p ;)
Eftersom du klagar på att dem kollar produkt nyckeln, så blir man ju lite misstänksam ;) :)
Vad är det dem har fixat i SP1 nu då? Något viktigt, eller är det bara lite tjafs?
Alpha IIMedlem sedan maj 20002 993 inlägg EN bugg som gör att man kan radera din hd på en sekund bara genom att du läser ett mail eller går in på en sida eller klickar på en länk är iaf fixat. Fast det har jag fixat själv redan :)
SkarreMedlem sedan apr. 20012 427 inlägg
Alpha II skrev:
EN bugg som gör att man kan radera din hd på en sekund bara genom att du läser ett mail eller går in på en sida eller klickar på en länk [...]
Oj, oj, oj! Här tar man i så man spricker. Jag kommer visserligen inte ihåg exakt vad buggen innebär, men i den artikeln jag lästa hävdade de att den som gör ett skript för att radera filer på någons HD måste veta en hel del om den för att lyckas radera någonting överhuvudtaget, som t.ex. mapp- och filnamn. Många filer är dessutom automatiskt skyddade av Windows. Jag tror att det finns en tråd om detta i "Datasäkerhet".
RED: Läs här: http://www.webforum.nu/showthread.php?s=&postid=443544#post443544
Alpha IIMedlem sedan maj 20002 993 inlägg Jag tyckere iaf det är en allvarlig bugg om man genom att klicka på en länk till dcp://nånting?c:\*.*
raderar ut det mesta på C... fast det kanske är ett helt acceptabelt säkerhets hål för dig? :o
Man kan använda *.* så behöver man inte veta några filnamn och mappnamn....
SkarreMedlem sedan apr. 20012 427 inlägg Jag utgår självklart ifrån vad jag läst. Har du andra uppgifter så tar jag gärna del av dem. För mig spelar det mindre roll eftersom jag redan installerat SP1 men det kan vara intressant i alla fall.