Får om ett tag min nya dator med win XP och misstänker att det är ntsf som filsystem på den eftersom hd är ca.80G.
Hur fungerar det med bläddring i nätverk med två win 98, Fat 32 datorer?
Kan jag bläddra och föra filer fram och tillbaka mellan datorena?
Hur ter det sig om jag vill ladda en fil från den nya dator till en av dom gamla? har det någon betydelse att filen är sparat på en ntsfdisk?
Filen är ju den samma om jag inte har missat något.
Det var det jag misstänkte :e
Jaha då återstår det bara att vänta på den nya supermaskinen :e
Var bara något jag hadde i bakhuvet att ntsf och fat32 inte riktigt trivdes tillsammans, fast det var kanske på samma hd i olika partitioner.
Ja, det är i andra , mer intima, sammanhang. Nätverksprotokollens kompatibilitet mellan olika plattformar har inte att göra med vilken typ av formatering de individuella diskarna har.
Med ditt resonemang skulle man vara tvungen att ta hänsyn till vilken formatering en webserver har innanman klunde surfa på den... "Bara för att en mac kan man ju inte surfa på om man har en pc..."
Eclipse> Som sagt, det var bara något som låg å malde i bakhuvet, fastnade tydligen när jag skummat genom ngn. text i ett annat sammanhäng, tyckte själv det skulle vara konstigt.
Men vem har koll på "ALLT" som rör datorer?
Datorvärden är inte precis känd för att vara kompitabel med varandra, "alltid" någon "skitsak" som strular. :)
272 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849