webForumDet fria alternativet

Diskunderhåll av Windows 2000

2 svar · 293 visningar · startad av Eclipse

EclipseMedlem sedan juli 20003 741 inlägg

Jag körde Defrag i Windows på vår server och den meddelande för ovanlighetens skull att "denna enheten bör defragmenteras".

Det gjorde jag men till min stora förvåning var det samma meddelande vid en ny Annalys.

???

Ja, det kanske är något allvarligare fel med datorn? Hur gör ni andra på era servrar för att dom ska hålla sing fräsha? Vi är väldigt få användare på denna datorn. Ska man ge sig på ett köp av Diskeeper?

Jag har köpt och kört Work With Registry: http://fileforum.betanews.com/detail.php3?fid=1025819468

http://www.oosoft.de/english/products/oodefragv4/index.html

Jag ladda en demo av O&O Defrag V4. Any comments??

Software Resumé Windows 2000

fileforum.betanews.com
Mycket spännande och användbart finns att finna på denna webbplats. Jag klarade av att ha sidan som startsida i ugefär en dag. Jag kunde inte koncentrera mig på arbetet...

Ashampoo UnInstaller Suite
Läckert litet progam som håller koll på alla installationer som görs. Programmet tar en "batchkopia" av din dator före installationen. Du kan då avinstallera via samma verktyg och då få med ALLT. (Alla som använder Windows vet att det är lite si och så med det...)

Shareware versionen har full funktionalitet. Betalar man blir man av med en liten annonsruta som man faktiskt kan leva med.

Programmet har även Delete Internet Trail och en del annat fullt fungerande, mer eller mindre användbart.

Work With Registry
Detta programmet köpte jag för 160 spänn och det är det f*n värt!

Ingen, inklusive Microsoft, orkar hålla koll på registret men med Work With Registry har du gjort din sista tveksamma avinstallation. Jag hade 700 "dead parameters"!! Kolla options, klicka för allt, ta bort allt, kör om programmet tills det är rent. Jag kan till exempel skriva ut från mailprogrammet vid första försöket nu, bara en sån grej! :-)

Win 98 Options : HKU : Path in values
Vår dator krashade vid just den inställningen. Kanske gäller bara vår dator, vet ej.

O&O Defrag V4 Professional Edition
På jakt efter det Ultimata Underhållningsverktyget hittade jag tack vare en länk på listan O&O Defrag.

Ett synnerligen besynnerligt program. Singelversionen kostar ca 450:- online, serverversionen nästan 2.000 spänn. Efter att ha avsatt en dag åt defragmentering med en 30 dagars full working version tycker jag att...

Plus:
+ Läckert verktyg!!
+ Läckert interface, bra funktioner, installeras prydligt i konsollen/Datorhantering. (Kan installeras som stand-alone app.)
+ Bra funktioner, både skalbart efter endamål (typ av drive) och lättförståligt.
+ Kan utföra flera operationer samtidigt. Man kan starta, modifiera, avsluta vissa operationer medans andra kör på.

Minus:
- Vad skilljer Server från Client versionen!? Vid sidan av priset och större installationsfiler kunde i alla fall inte jag upptäcka någon större skillnad! Skillnaden är kanske mer uppenbar om man har ett större kluster men MASSOR av data.
- Rubriken "% done" skulle rent instinktivt kunna ha ett maxvärde på 100% men jag fick upp procenten i 217% done... (Analyze selected volume)
- Det kan man kanske leva med, en analys tar några minuter och vet man bara om det så är det okej. Men rubriken "Rem. time" är ett skämt utan mig veterligen jämförelse! Jag har verkligen ingen aning var dom siffrorna kommer från. 15 sekunder återstående tid kan ledigt bli 10 minuter... Helt värdelöst!!
- Sen tycker jag också att alla gulliga små pluttar borde lägga sig på en prydlig rad och inte vara utspridda. men det kanske finns någon logisk förklaring till det. Det framgick i alla fall inte under min första dag med programmet.

Om ni nu installerat Ashampoo och Work With Registry så kan ni testa mjukvara i datorn utan att böööken (småländska, burken på svenska) blir helt övergödd av data.

Comming up next; Diskeeper 7.0.

Genererad på 383 ms · cache AV · v20260730165559-full.f96bc7eb