Det är något som käkar upp mitt ramminne så snabbt att jag numera är tvungen att ha "RamBooster" till att frigöra minne med jämna mellanrum.
Jag kör en P3:a 550 med 256 RAM och OP är Windows 98.
Är det någon som haft samma problem? Vad gjordes då för att lösa detta?
/webb
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg Kolla i task manager vad det är för process som äter ditt minne.
Mvh,
Lika snabb som alltid @nders :)
Okay, då var det bara frågan om var Task manager finns på datorn. Jag hittar mappen "Task" men ingen "manager" :q
/webb
KlösMedlem sedan dec. 19992 615 inlägg Taskmanager finns inte i Win98 så bry dig inte om snabel-anders.
Det enda som gäller i Win98 är uteslutningsmetoden, Ctrl-Alt-Delete (en gång) och försöka klura ut vilket av de "aktiva" programmen som är boven, genom att stänga ner dom en efter en. Dock ej Explorer :)
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg Vad använder du för operativsystem?
På min w2k trycker man ned ctrl-alt-del och klickar på knappen Task manager. Man kan köra Start -> Run -> taskmgr också.
Mvh,
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg Ah, win98, missade det. Sorry!
Mvh,
Okay Klös, jag ska försöka gå den väg du förslår eftersom det inte finns någon Task Manager i mitt win98.
En god gissning är väl att det är virusprogrammet som suger. Använder McAfee.
Tack för hjälpen :)
/webb
BlackIce(brandvägg) drar massor i min dator märkte jag förut, så nu stänger jag av det ibland...
KlösMedlem sedan dec. 19992 615 inlägg K... men gamla kända bovar är bland annat ICQ, Zone Alarm :)