Välkommen til wF swange! :)
Du säger inte vilket Windows eller filsystem det gäller, ntfs eller fat32, med lite tur är kan du hitta filerna med Drive Rescue
3 svar · 239 visningar · startad av swange
Hej alla glada.
Jag har ett gediget problem. I förmiddags partionerade jag om min HD, ändrade storleken på de olika partitionerna. Jag använde Partition Magic 7.0 eftersom det var det programmet jag använde första gången när jag skapade partitionerna. Partitionerna ser ut som följer:
C: Windows
F: Installerade proggz och spel
G: Sparad data
Problemet är att något hände när PM 7.0 gjorde om den sista partitionen (G:). Programmet låste sig på något vis och följden blev att en massa filer på G: enheten blev oanvändbara. Deras filnamn ändrades till konstiga tecken och när man dubbelklickade på dem stod något om att "sökvägen till filen var felaktig".
Jag körde chkdsk /F på enhet G: och nu har filerna blivit totallåsta, 32 Kb stora! Filtypen är av typen "fil".
Storleken på disken vittnar om att informationen fortfarande finns kvar fysiskt på disken men det går inte att komma åt den från Windows.
En annan konstig sak är också att "Den här datorn" i Windows säger att G: endast är 37 GIG stort (som det var innan jag partionerade) och PM 7.0 säger att G: är 41.5 gig stort. Dessutom så finns det en 516 Meg stor partition som heter Unallocated i PM 7.0.
Är det någon som vet något program man kan använda för att "accessa" HD och hämta tillbaka informationen? Eller något annat sätt så att jag kan få tillbaka mina förlorade filer.
// Stefan
Välkommen til wF swange! :)
Du säger inte vilket Windows eller filsystem det gäller, ntfs eller fat32, med lite tur är kan du hitta filerna med Drive Rescue
Såg att sista versionen av det freeware jag tipsade om inte hunnit läggas upp än. *sorry*
Men här har du näst sista versionen: Drive Resque 1.9c och Drive Resque tips