...var det någon som nämnde något om skulle komma i december.
Fel på c:a 5 månader skulle jag vilja säga: http://www.microsoft.com/windows2000/server/evaluation/news/bulletins/sp3.asp
Window 2000 SP3...
19 svar · 537 visningar · startad av Rikard
Tror du är på fel forum Rikard, ingen här har "nämt" att det skulle komma i december ;)
Somna om Reefer, somna om... ;)
http://www.webforum.nu/showthread.php?s=&postid=403226#post403226
§e Minns att jag är överallt! §e §e §e ;)
Tips - din replik är:
"S*t*n, du har rätt för en gångs skull... :e"
Går det att installera SP3 engelsk på svensk Win 2K?
Ajdå.
Off topic: Jobbet!? Vad pysslar du med om dagarna... nätterna? ;)
Jag skulle inte tro det, och skulle det gå så är det ändå inte att rekommendera.
clarkbones skrev:
Jag tror att det är spärrat nuförtiden, det gick att göra fel på gamla sp3 till NT har jag för mig. Då fick man vissa menyer i Utforskaren med mixat språk och liknande. En del saker flyttade sig och det var allmänt förvirrande. ;)
är det någon som har lagt på sp3? isf hur fungerar det?
är det något program/spel/drivrutin som börjar strula? är lite rädd av mig.. ;)
Japp, pålagt på våra testservrar. Inga problem "so far".
Testserver hade man när man var liten... :)
VARNING!
Tjoop!!!
Min dator DOG efter installationen av SP3 x(
Disken bootade OS dock gick allt valdigt segt... fungerade sporadiskt i 10/15 sekunder.... sen gick det segt ingen.... och sen hoppade det igang 10-15 sekunder igen... det h;ll p[ sa... det var bara att installera om... nu med en frash win2k pro gick det utan problem att installera SP3....
Hmm... något säger mig... tredjepartsprogramvara och... avaktiverade du virusskyddet innan? :OO ;)
Du valde inte heller alternativet "archive files" för att kunna avinstallera SP3?
Re: VARNING!
stoffe-2k skrev:
Tjoop!!!
Min dator DOG efter installationen av SP3 x(
Disken bootade OS dock gick allt valdigt segt... fungerade sporadiskt i 10/15 sekunder.... sen gick det segt ingen.... och sen hoppade det igang 10-15 sekunder igen... det h;ll p[ sa... det var bara att installera om... nu med en frash win2k pro gick det utan problem att installera SP3....
Hm måste varit någon/några program/drivrutin(er) i kombo med SP3 som orsakade det, det lär du nog få reda på när du installerar dom igen ;)
Har redan sett ett par st på olika forum som fått liknande problem som stoffe efter install av SP3.
Det blir väl som vanligt när ett nytt sp släpps, en återkallning efter en vecka och sedan en ny version. ;)
Jepp, sjavklart stangde jag ner alla program och inaktiverade AVP.
Jo da, jag valde sa jag kunde av installer den , men det funkade inte.. fick ingen kontakt med disken!! (SCSI disk pa tekram kort) *hums*
Vad tror du om mig ingentligen Rikard.... kolon e
Letade upp min gamla tråd om annonsering för SP2 svensk från förra sommaren, bara 3 veckor efter det att SP2 hade släppts så det är förhoppningsvis inte så långt kvar tills svensk verra av SP3 dyker upp.
Vad tror du om mig ingentligen Rikard.... kolon e
En hel del... :e
Jag har sniffat mig till att MS verkar ha det lite körigt med just SCSIPORT.SYS, men det har inte bekräftats än. Det låter dock inte helt otroligt att det är där problemet skulle kunna tänkas vara.
Installerade just SP3 på min klient och den går som en klocka. Men har inte kört så länge... :)
Jag har sniffat mig till att MS verkar ha det lite körigt med just SCSIPORT.SYS, men det har inte bekräftats än. Det låter dock inte helt otroligt att det är där problemet skulle kunna tänkas vara.
Okey, då lungnar jag mig att installera Tekrams drivare för kortet... om det nu kan vara en felkälla... *Grr*
:D
Okey.. nu har jag testat lite grejor känner jag mig ganska så säker på att jag har rätt..!
Jag som många andra kör med SCSI, i mitt fall ett Tekram kort(DC390U2B) Om man använder Tekrams egna drivrutin för kortet "kraschar" man sin windows installation om man uppgraderar till SP3.
Om man kör en ren Windows 2000 installation med "MS" drivrutin (Symbios Logitec 8951U PCI SCSI adapter), installerar SP3 och sen installerar drivaren från Tekram får man samma resultat ett " kraschar " windows.
Så kontentan INSTALLERA INTE SP3 om du idag använder Tekrams drivrutin. Eller Om du redan kör SP3 INSTALLERA INTE Tekrams drivrutin!
Tekrams drivrutin jag kört med är: DC390FBW.ZIP(senaste som finns på hemsidan)
Bios på kortet är: V3.23
Någon mer som har haft/har problem?