webForumDet fria alternativet

Spärr program. jag är så jävla trött på...

Windows

6 svar · 375 visningar · startad av medialabs

Medlem sedan mars 20023 686 inlägg
Frågan#1

hej!

Finns det nått program som spärrar aå att man inte kan installer porgram till datorn utan man måste ha ett lösenord innan man kan installera den.? Jag är så jävla trött på min "cp" syrra. hon fattar visst inte Ordet "NEJ".

jag har windows 98 2:a utgåvan.

Medlem sedan apr. 200010 782 inlägg

Med olika användarprofiler samy policys så går det.

Medlem sedan dec. 20003 083 inlägg

Nej, det går inte i W9X/ME utan tredjepartsprogramvara.

Medlem sedan mars 2002777 inlägg

Går väl att begränsa användares handhavanden med Tweak UI.

Jag donade med detta för något år sedan efter att ha läst en artikel i PC+. Men jag råkade låsa mig själv också ute. :(

Medlem sedan mars 20025 907 inlägg

LAMP skrev:

Jag donade med detta för något år sedan efter att ha läst en artikel i PC+. Men jag råkade låsa mig själv också ute. :(

§e :e

Medlem sedan mars 20023 686 inlägg

LAMP skrev:

Går väl att begränsa användares handhavanden med Tweak UI.

Hahaha... :birp

Medlem sedan dec. 199917 055 inlägg

Ska du begränsa användarnas tillgång till operativet i Win9X vette tusan om jag inte rekommenderar POLEDIT istället.
Däremot, precis som Reefer skriver, tror jag inte du kan uppnå det frågade efter ursprungligen.
Det är dock möjligt att du kan begränsa vilka exe-filer som får köras (alternativt blandar jag ihop detta med NT4) men det är oavsett vilket en synnerligen komplicerad process som brukar sluta med att man har slitit håret tills man är flintskallig...

264 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
129 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
132 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
118 ms — ändringar (db)