webForumDet fria alternativet

Lösenord till XP

Windowsur Windows

3 svar · 171 visningar · startad av d@le

Medlem sedan juni 2001329 inlägg
Frågan#1

Tjena, helt plötsligt så har jag fått upp en ruta när jag startar upp mitt XP om att lösenordet avaktiveras inom x dagar (just nu 13 dagar), verkar inte ha någonting med serialnumret (får inte ens plats i lösenordfältet) till XP att göra utan snarare adminlösenordet. Har dock provat byta lösenordet, men hur jag än försöker med mina olika lösenord som jag har så står det ständigt, "Ditt angivna användarnamn eller lösenord är felaktigt".

Vad ska jag göra åt detta problem? Någon annan som varit med om samma? Och om jag nu inte kommer på lösenordet, finns det då något sätt att ändra detta på i XP? Har provat under de olika alternativen i användarkonto, men har inte lyckats ändå.

I och med att det är ont om tid så hoppas jag någon vet någonting om detta.

Tack på förhand!

Medlem sedan mars 20016 260 inlägg

du har väl en policy hur länge ditt lösenord ska vara och hur det måste se ut,
prova ett lösenord på minst 10 tecken med både stora och små bokstäver samt siffror i det. Nåt liknande kKu332Ir8mT eller nåt sånt =)

Medlem sedan feb. 200115 571 inlägg

Högerklicka på Den här datorn, välj Hantera, klicka på plusset vid Lokala användare och grupper, markera Användare, Dubbelklicka kontot som det gäller, bocka för Lösenordet upphör aldrig att gälla.

Medlem sedan juni 2001329 inlägg

tackar så hemskt mycket, nu är problemt ur världen :)

127 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.25f56b17
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
124 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)