oelbalMedlem sedan jan. 20014 973 inlägg Installerade Windows XP Pro Sve på burken idag, men jag upplever flera problem som EJ fanns när jag använde Windows 2000 Pro.
För det första så går datorn ej att starta om, utan skärmen blir bara helt svart om man väljer alternativet "starta om", dvs, datorn stänger endast av sig, inget mer.
För det andra så är ljudet helt skumt, det enda som hörs är en högfrekvent ton som ändras titt som tätt.
För det tredje så stänger burken av sig helt sonika när jag surfar ibland. Helt utan vidare.
Burken:
AMD Athlon T-Bird 1333MHz
EPoX 8KHA+
Hercules Gamesorround Fortissimo II
Hercules 3DProphet 4500 64MB
Billion Modem
Jag har testat diverse nya drivare, men inget tycks hjälpa.
SirPeterMedlem sedan feb. 200115 571 inlägg Standardfråga men den måste ställas ;): Du har kört rubbet på windows update va?
RikardMedlem sedan dec. 199917 055 inlägg Vilka extra applikationer har du installerat?
Har du kollat händelseloggen?
oelbalMedlem sedan jan. 20014 973 inlägg Ja, jag har kört rubb och stubb på windowsupdate. Förutom XP och dess standardapplikationer så har jag inte installerat ett dyft förutom mIRC.
RikardMedlem sedan dec. 199917 055 inlägg Vad säger händelseloggen då?
Finns det något meddelande om SaveDump?
Marcus EMedlem sedan maj 20021 466 inlägg Re: Misslyckad XP-installation
oelbal skrev:
För det första så går datorn ej att starta om, utan skärmen blir bara helt svart om man väljer alternativet "starta om", dvs, datorn stänger endast av sig, inget mer.
...
EPoX 8KHA+
Det moderkortet är inte att lita på. Jag hade exakt samma problem innan jag bytte moderkort. Problemet var dock inte relaterat till Windows XP, utan inträffade hur jag än startade om datorn.
oelbalMedlem sedan jan. 20014 973 inlägg Har fått det förbaskade ljudet till att fungera nu iallafall, men de andra problemen kvarstår. Datorn vill helt enkelt inte starta om vid kommando.
Vad säger händelseloggen då?
Finns det något meddelande om SaveDump?
Varje gång det blir fel så skapas nån fil vid namn Mini072302-XX.dmp i C:\WINDOWS\Minidump. Kan det vara något?
I Händelseloggen står en massa skumt som jag inte kan utröna något ur.