GunnarDMedlem sedan juni 20014 290 inlägg Yaz: Ta inte reefer på för stort alvar, han brukar uttrycka sig så där så fort någon kritiserar windows :)
Men... har kört PM ver 5. och där kunde man göra disketter som man sedan startade med, och då har jag kunnat hantera W2K partitioner utan problem, är denna funktion borttagen i senare versioner av PM (att göra disketter)?
Synd att din disk gick åt .... :(
Angående win98 och f-disk, har själv gjort detta många gånger så jag är tveksam till om det verkligen var Win98 fdisk du körde.
yazMedlem sedan maj 20021 028 inlägg gunnar du har rätt, man kan skapa disketter. fast det är juh "rescue disks" ifall något skulle gå snett... jag förstod det inte som att man skulle kunna starta PM med dem.. kanske man kan.. (?)
win98 kom in i diskussionen genom att jag berätta hur jag försökte använda fdisk som ligger på en startdiskett för 98:an när jag har winXP inne. den vägrade faktiskt. och jag ska tillägga att det var en originaldiskett (!)
joserMedlem sedan mars 20021 152 inlägg Dels är det PM-programmets olika delar på disketter som PM skapar, dels är det väl NT:s bootdisketter som PM sedan påminner om att man ska komplettera med?
Skulle inte förvåna om PQ förutsätter att programmet körs från bootdisk eller CD utan att bry sig om att nämna det.
Utan att ha använt senare version än PM 5 så borde väl PM 7 ha levererats på en bootbar cd? :l