webForumDet fria alternativet

XP Home > XP Pro, eller IIS

5 svar · 275 visningar · startad av ConnyFox

ConnyFoxMedlem sedan aug. 20011 087 inlägg

Någon som vet hur man uppgraderar från Home till Pro utan att alla änns filer försvinner. vill alltså INTE formatera skiten.

Antingen det eller om nån vet hur man installerar IIS från Pro skivan? hittade en guide för w2k men den funka inte med pro skivan så.. =/

tack på förhand!

LeffoMedlem sedan juni 200239 inlägg

"Behåll med aktuellt filsystem (inga förändringar)"

Finns det inget alternativ i pro installationen som heter något i stil med "Behåll med aktuellt filsystem (inga förändringar)" det finns iaf i win2000 installationerna, det enda som försvinner då är din gamla win mapp och registret dvs många av dina program slutar fungera men alla filer finns kvar.

/Leffo

ConnyFoxMedlem sedan aug. 20011 087 inlägg

Det e möjligt.. problemet e att jag inte kommer så långt hehe när jag sätter i skivan och klickar på installera windows xp händer inte ett skit.. tänkte d kanske berodde på att man inte kan installera pro över home.. men som sagt jag vet inte d e därför jag e här ;)

SirPeterMedlem sedan feb. 200115 571 inlägg

Boota från skivan istället och kör installationen på vanligt sätt. Du får frågan där med.

LeffoMedlem sedan juni 200239 inlägg

Som SirPeter säger du måste boota ifrån cd-skivan för att kunna installera.

CactuzMedlem sedan okt. 2001670 inlägg

d är ju bara lägga över gammla oset.. alla program ligger då kvar... bara uppgraderingar i oset som försvinner

131 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
128 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)