webForumDet fria alternativet

Hjälp med att installera om önskas.

Windows

8 svar · 281 visningar · startad av AndreasC

Medlem sedan mars 20011 964 inlägg
Frågan#1

Jag ska installera om XP och låta installationsprogrammet tömma partionen först innan det installerar windows på den. Jag har två diskar, en partion på varje. Partionen på första disken där OS:et ligger har jag låtit installationsprogrammet för XP skapa och jag har senare modifierat den med Partition Magic 7.0. Partionen på andra disken har jag skapat senare med Partition Magic. Nu undrar jag om jag kan köra installationsprogrammet för XP och låta det tömma partionen innan en ny intallation görs utan att partionen på andra disken blir oläsbar sedan? Behöver snabb hjälp.

Medlem sedan feb. 200115 571 inlägg

Om jag inte minns helt fel så är det just det där som brukar strula. Speciellt om man har använt 7.0 av PM, det skall nog vara 7.1 om man skall använda PM till XP har jag för mig.

Men 7.0 ska vara konstruerat för just XP. Men om man använder 7.1 så uppstår inga problem eller?

Står inget om 7.1 på PowerQuests hemsida.

Det går som sagt var inte att garantera något eftersom PM är lite opålitligt när det gäller såna saker ibland.

Det kan som jag sa vara jag som minns fel om versionsnummer. Sök lite här i forumet så får du nog klara besked för jag vet att frågan har varit uppe några gåger förut.

Annars vet jag inte hur jag ska göra för jag vet inte var jag ska göra av 20 Gb av data under tiden jag installerar om :/

Kan jag göra såhär istället. Om jag lägger över datan från disk två till disk 1, tar bort partionen på disk 2 och skapar en ny med fdisk och sedan lägger tillbaka datan på den så borde den väl gå att läsa när jag installerat XP?

Jag har lagt över mycket data på de skivor som jag har hemma men 20 Gb återstår vilket jag inte vet var jag ska göra av. Finns det något web storage med obegränsat utrymme gratis någonstans?

252 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
122 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
126 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
123 ms — ändringar (db)