Formaterade nyss system driven och gjorde en ren installation av Windows XP och nu kommer jag inte åt min D: längre.. E: Fungerar fint men när ja försöker kommaåt D står det bara Access denied precis som om användaren inte har tillgång till driven..
Finns det något skytt i XP´s NTFS som gör att man inte kommeråt hårddisken om man stoppari den i en annan dator?,..
Den är formaterade till NTFS under Windows XP tidigare... å nu kan ja inte kommaåt den.. men windows hittar ju driven?..
Några förslag..?
Windows XP NTFS problem
4 svar · 263 visningar · startad av parabolan
Kan du inte ge dig själv rättigheter heller efter att du har tagit ägandeskap på den?
Annars kan du starta datorn i felsäkert läge och fixa det därifrån.
Disc Not accible:
Access denied står de i Safe mode oxo..
åsså säger windows att de e 0byte på den å total storlek 0byte,,.
men ja vet att de inte e nå fel på den för de funka perfekt innan ja formeterade c å installerade om winxp..
och Partition Magic säger precis som de e.. total size 76gig.. free space 30gig..
Om ja startar Safemode med commandprompt mode å kör en checkdisk så säger en precis som de skall vara om disken oxo å 0 bad sectors å all info stämmer.. men ja kommer fan inte åt att läsa den..
Hur skapade du partitionen? Med Partition Magic eller med hjälp av NT/2000? Om det är PM är det nog bara PM som kan hjälpa dig ur situationen...
Partitionen är skapad med Windows XP.. samma version som jag nyss installerat om...
Bara gjort en stor partition av en 80gigs hd.. inge konstigheter alls...