Cy-4Medlem sedan maj 200180 inlägg Hallå!
Jag har ett problem som jag inte ver hur jag ska lösa.
På sistone har min dator börjat bete sig väldigt konstigt. Så fort man gör minsta lilla grej så går processoranvändningen upp på 100% direkt och sen ligger den mellan 60% och 100% hela tiden. Detta händer även vid minsta lilla sak som till exempel att starta anteckningar.
Sen när jag försöker köra vissa filmer så får jag upp ett felmeddelandesom säger att det är något fel på en .cpp fil i en katalog som inte existerar.
Detta är väldigt irriterande och jag vet inte om det kanske kan ha något att göra med att jag har lagt in DirectX SDK 8.1. Den började bete sig konstigt ungefär när jag la in det, men jag har nu tagit bort det igen och det är fortfarande konstigt.
Hoppas det är någon som vet hur man kan lösa detta. Jag tror inte min dator är för slö för det har fungerat bra innan. Jag har en
PIII 733Mhz
384MB Sdram
Gör en fast swap fil som rensas varje gång du stänger av datorn, kolla om du kan frigöra mer ram minne, kan vara det som slöar ner XP.
JymdisMedlem sedan mars 20016 260 inlägg är det divx filmer?
samma sak har hänt mig när jag försökt köra eller ta bort divx filmer som inte är ordentligt indexerade.. (hela filmerna e inte hemladdade)
ReeferMedlem sedan dec. 20003 083 inlägg Kör en systemrestore till en punkt då du vet att systemet fungerade bra.
RikardMedlem sedan dec. 199917 055 inlägg Tryck Ctrl+Shift+Esc för att kontrollera vilken process det är som stjäl processorkraft.
HallMedlem sedan dec. 2001868 inlägg Samma grej hände mig när jag installerat Norton firewall! Cpu:n låg konstant på 100%. Men detta lär väl iofs vara uppdaterat sedan dess!
Firewalls tar processor kraft så det stänker om det, avinstallera allt sånt skit... jag har det inte installerat och min burk fungerar felfritt...
OuKaijMedlem sedan maj 2002839 inlägg Citat: "Firewalls tar processor kraft så det stänker om det, avinstallera allt sånt skit..."
OK, om din ISP har brinnande väggar (firewalls), eller man tror gott om alla (blåögd?)... ;)
Jag brukar få liknande tendenser (särskilt vid DivX-tittande) när mina NTFS-diskar är duktigt fragmenterade.
Om inget annat fungerar så kan det vara idé att kika på om dina diskar är fragmenterade och i så fall köra en defragmentering.
Precis Sgtpepper, det kan vara idé att defragga diskarna ibland med :)