EclipseMedlem sedan juli 20003 741 inlägg
Jag har inte riktigt greppat var jag hittar eventloggen.
Event Type: Warning
Event Source: VxSvc_Perc2Pro
Event Category: None
Event ID: 579
Date: 6/18/2002
Time: 4:20:13 AM
User: N/A
Computer: REAKTORN
Description:
PERC 3/Di Controller 0 , battery needs reconditioning.
Vad tror ni om detta felmeddelandet? Vilket är batteriet som åsyftas? Är det batteriet i datorn eller batteriet som står brevid? Hur kan datorn veta att det står ett batteri brevid datorn? Jag tror inte jag har installerat någon mjukvara för det...
maydayMedlem sedan aug. 20003 212 inlägg
bateri ?
du menar UPS va?
Administrationsverktyg/logboken!
SirPeterMedlem sedan feb. 20018 958 inlägg
Om det är UPS'en som åsyftas så finns det troligtvis programvara för att den skall ta ner servern efter en viss tids strömbortfall.
För att starta EventViewer oavsett vilket windows du kör så är det Start - Run - eventvwr som gäller
ja, vi har en UPS, hjar glömt vilken. Hur kan datorn veta hur batteriet mår då enda kopplingen till UPS enheten till datorn är via strömkabeln?
Jag har inte installerat någonb UPS mjukvara för det verkade så jobbigt... i kombination med att jag egentligen inte hade tid med det och att jag glömde det. Om det är ett långt strömavbrott räcker ju inte batteriet i alla fall.
SirPeterMedlem sedan feb. 20018 958 inlägg
Det är det som just den programvaran sköter om ifall det blir långvarigt. Då går den in och tar ner servern på rätt sätt istället för att bara stänga av den.
Ja, ja... Givetvis. Jag är dum. Men vad betyder felmeddelandet ovan då?
"PERC 3/Di Controller 0 , battery needs reconditioning."
Vad betyder det i klartext?
HimselfMedlem sedan juli 20023 inlägg
Är det en Dellburk? Leta i så fall på deras supportsida där står det vad man skall göra. Perc3 är väl raidcontrollern.
RikardMedlem sedan dec. 19998 623 inlägg
Precis vad det låter som - "PERC 3/Di Controller 0 , battery needs reconditioning."
Det låter som att batteriet på RAID-kontrollern behöver bytas ut.