Kolla på lådan... :)
486DX,66 MHz
16 MB RAM
FAT32 175MB
FAT16 225MB
VGA Kort
CDROM
MUS
Från Komma igång MS Windows 98
11 svar · 451 visningar · startad av Peeer
Liten snabbfråga bara.
Vad har windows 98 för systemkrav (stört omöjligt att hitta på microsofts hemsidor)??
Kolla på lådan... :)
486DX,66 MHz
16 MB RAM
FAT32 175MB
FAT16 225MB
VGA Kort
CDROM
MUS
Från Komma igång MS Windows 98
fins Readme på skivan osså
Det gör det kanske... Har inte skivan här så jag kan kolla!
Tack ändå!
Re: Systemkrav win98
Peeer skrev:
Liten snabbfråga bara.
Vad har windows 98 för systemkrav (stört omöjligt att hitta på microsofts hemsidor)??
Det beror på att Microsoft så sakteligen håller på att fasa ut Windows 98, dom vill inte uppmuntra till dumheter ;)
Mne jag vet att Windows 98 kan köra på en 486 m/ 16 MB RAM, det ska inte vara några problem även om det kommer att kännas lite segt.
Jag skulle hellre rekommendera att du slänger in lite mer minne och kör Windows NT 4.0 WS, det kan också köra på en 486 :)
Re: Re: Systemkrav win98
Reefer skrev:
Jag skulle hellre rekommendera att du slänger in lite mer minne och kör Windows NT 4.0 WS, det kan också köra på en 486 :)
Vet inte om jag känner för att köpa ett nytt OS till en 486:a.
(var kan man köpa så gamla minnen??)
Gamla minnestyper kan du hitta på begagnatmarknader, har du inte NT 4.0 WS så ska du naturligtvis inte köpa den, den är faktiskt dyrare än XP pro just nu, jag smärtas bara av tanken på att en gammal 486 blir misshandlad av Windows 98 :e
Reefer skrev:
Gamla minnestyper kan du hitta på begagnatmarknader, har du inte NT 4.0 WS så ska du naturligtvis inte köpa den, den är faktiskt dyrare än XP pro just nu, jag smärtas bara av tanken på att en gammal 486 blir misshandlad av Windows 98 :e
jag antar att den blir mindre plågad av windows 98 än av windows 95 som ligger på den nu! :)
Jag kunde ju inte låta bli... ;)
1 min 12 sek:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=http://support.microsoft.com/support/windows/presetup/default.asp
Sitter Rikard med modem eftersom det tar sån tid för honom? §e ;)
Låser nog in mig i ett skåp snart!
:r :r :r