annoMedlem sedan nov. 2000213 inlägg Har problem med mitt grafikkort och Adobe Photoshop. Photoshop hänger sig en stund varje gång man ska göra någonting i programmet. Jag har bara stött på problemet när jag använder Photoshop. I övrigt fungerar allting bra.
Jag har ett Riva TNT2-kort och kör Windows 2000. Har provat Windows och NVIDIAS drivisar men det blir samma resultat.
Någon som har någon aning vad som kan vara fel?
Fv02Medlem sedan juli 20001 628 inlägg hur vet du att det är grafikkortet? låter som det är annat som strular :(
TengbladMedlem sedan dec. 19998 277 inlägg Tycker inte heller att det låter som något grafikproblem.
annoMedlem sedan nov. 2000213 inlägg Hade ett annat grafikkort innan, när jag sedan bytte till Riva TNT2 så blev Photoshop väldigt segt.
Därav min slutsats...
Fv02Medlem sedan juli 20001 628 inlägg kollat i direct x diagnostiken att direct 3d mm stödjs fullt ut?
annoMedlem sedan nov. 2000213 inlägg Kollade i diagonistiken och allt verkade ok. Hämtade hem directx 8.1 från windows-update igår och nu verkar allt flytta på bra igen. Tror i och för sig inte att det var det som var problemet...får väl se om problemet dyker upp igen. :)
Fv02Medlem sedan juli 20001 628 inlägg kan vara direct x som keffade sig...
hadde ett voodoo 3 som det en gång strulade sig med direct x...tog tid att få fram startmenyn, hackade som shit när man flyttade runt fönster osv.