win98AU till winXP update
14 svar · 423 visningar · startad av crisse6
Finns det verkligen en sån uppgradering? Jag har inte sett någon vad jag kan minnas och det är ju inte riktigt samma system heller.
Försvinner... nja.. om du har någon hårdvara eller gammal mjukvara som inte stöds av XP kommer dom inte fungera.
Några personliga filer, typ dockument, bilder, filmer mm. kommer inte att tas bort eller ändras.
~passar på att ändra rubriken oxå~
okey... jag har försökt att uppgradera nu oså, men den stannar på 3:e punkten, "Installations filer kopiers" eller ngt liknande... sedan så har jag kommit förbi den engång, men då startar datorn om och den vill börja med installationen igen, men då på samma punkt? vad gör man?
Prova att ta ut skivan när du startar om.
När datorn startar om så frågar den om du vill starta med cd-skivan eller hur? Tryck INTE på någon knapp då för det är bara en gång som den skall starta från skivan.
SirPeter det stämmer ja, men den hamnar på samma punkt hela tiden, (3:e punkten) och stannar där? Om det nu skulle vara så att jag kom förbi där engång så ska jag då ta ut skivan? eller ska den sitta i? för när jag tar ut den så ber den mig att sätta in den och då kommer jag in i något annat, där den håller på att säkerhetskopiera filer... hmmm?
Låt skivan sitta i hela tiden.
har win xp nu, va ju tvungen att göra om till ntfs eller vad det heter..... att bara uppdatera funkar ej.
Det är med andra ord ingen upgrade-skiva du har köpt?
jo, fanns att välja bland Upgradera (Rekommenderas) och Ny Installation (Avancerat) så stod det.
Men när jag ringde till support sa en kille att det går inte, du måste konvertera systemet. Allt försvann inte från datorn, men en del, nu är den NTFS istället för FAT32 .... Så fungerar det SirPeter ;)
Öh...supporten ska du inte lyssna på, i 99% av fallen är dom säljare utan teknisk kunskap, vad har filsystemskonvertering till NTFS har att göra med att uppgradera eller göra en ren installation?
Många av oss som skriver här i Windowsforumet har faktiskt professionell erfarenhet av att administrera IT-system i skarp drift, vi äger kort sagt en hel j-a arme av "supportpersonal" och annat löst folk.
Många av oss som skriver här i Windowsforumet har faktiskt professionell erfarenhet av att administrera IT-system i skarp drift, vi äger kort sagt en hel j-a arme av "supportpersonal" och annat löst folk.
LÄTT ! :e ![]()
~ glömde lite att jag visst var med i e-post listan "3:rd line support" :OO ;) ~
eeeh... tror ni är ute och cyklar?den supporten är inte uppbyggd av killar som säljer produkter, dom är som du säger Reefer att du e, professionella :)
ren installation = format c: = fel, program fanns kvar men en del försvann... tro mig, det är väl inte du som har byt till xp på min dator utan det är väl jag?