webForumDet fria alternativet

Ta bort Schemalagda aktiviteter i win98

Windowsur Windows

9 svar · 399 visningar · startad av erciz

ercizMedlem sedan maj 20011 826 inlägg

Går det att ta bort Schemalgda aktiviteter i win98? isåfall hur gör man?

...skulle iaf, om det inte går att ta bort det helt, vilja ta bort det från Tray-menyn...

Fråga 2: Måste man ha Volymkontroll på Tray-menyn hela tiden åsså, går det bra om man fixar bort den åsså, om det går? ...eller är det nödvändigt att ha den kvar för att kunna lyssna på musik?

Fråga 3: På en av mina win98-datorer så kommer de upp en ruta "Ange nätverkslösenord" innan man kommer in i win98 vid uppstart, den kommer troligen upp för att datorn har nätverkskort, vilket de andra inte har, går det inte att ta bort denna ruta, göra så man kommer in direkt alltså? ...har ändå inget lösenord där..

...som ni förstår försöker jag optimera win98 på mina föräldrars dator, familjens surfdator =)

SirPeterMedlem sedan feb. 200115 571 inlägg

1. Högerklicka på schemaläggarikonen och välj Inaktivera schemaläggaren.

2. Det går med registerhack. Har inte platsen i huvudet men kompletterar så fort jag hittat en burk med win98 om ingen annan hinner före.

3. Byt så att du använder Windows inloggningsklient och skriv inget lösenord när du får upp frågan om det vid nästa omstart.

ToonsterMedlem sedan feb. 20001 590 inlägg

Ta bort ikryssningen vid visa ljudikonen i aktivitetsfältet i ljud och ljudenheter i kontrollpanelen.

/T

frankofMedlem sedan jan. 20016 874 inlägg

för att ta bort schemaleggaren för gott, dbl.klicka >Meny >Avancerad >Avaktivera schemaläggaren.

joserMedlem sedan mars 20021 152 inlägg

Har för mig att Schemaläggarens ikon ligger kvar vid klockan tills man har avmarkerat autostarten i Kör->MsConfig.

frankofMedlem sedan jan. 20016 874 inlägg

inte i 98x, där funkar det som jag skrev.

Så ligger det till:
1. Fixat med hjälp av frankofs tips.
2. Ej fixat, se nedan.
3. Fixat med hjälp av SirPeters tips.

Toonster: det finns bara en ikon som heter Ljud i min kontrollpanel, när jag öppnar den finns ingen kryssruta som du beskriver :(

Återstående problem:
Fråga 2: Måste man ha Volymkontroll på Tray-menyn hela tiden åsså, går det bra om man fixar bort den åsså, om det går? ...eller är det nödvändigt att ha den kvar för att kunna lyssna på musik?

Tack för lösningen på 1 o 3 iaf!

Finns det inte en ikon i kontrollpanelen som heter Multimedia? Har för mig att den kryssrutan finns där, tror att det är en flik som heter Ljudenheter eller nåt sånt, längst till höger iaf sitter den. ;)

Ah! Tackar nu är allt löst!

JÄTTETACK!!

Ingen orsak ;)

136 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.29ac60f6
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
133 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)