Det är så att jag vill ta bort en avi fil som är på drygt 650 megabyte men det går inte för windows har fått för sig att nåt program använder det. Jag använder XP pro.
nån som vet hur man skall gå till väga?
går ej ta bort fil
18 svar · 926 visningar · startad av wooster
Fimpa programmet som använder det. Troligtvis kazaa, dc, eller nåt annat liknande program.
det är värt ett försök.
behöver inte vara så.. troligare är andledningen en av xp's "features".
Halvt nerladdade avi filer går inte att spela upp (pga att index:et ligger sist i filen) vad xp då gör när du markerar filen (för att kunna ta bort den) är att xp läser igenom hela filen, för att bygga ett temporärt index, altså är det ett program som använder filen såfort du klickar på den i explorer... nämligen explorer självt.... föga klyftigt.
För att ta bort den måste du därför antingen skapa ett index till filen med tex divxfix eller ta bort den med ett annat program än explorer.. tex windows commander el. dylikt. (tex kommandotolken bör funka)
tänk dock på att såfort du klickat på filen i explorer så sätter maskinen igång...
och vad är det man skall skriva i commandotolken för att ta bort nån fil då?
jupp det funka. tack för hjälpen.
Det absolut enklaste är nog ändå att byta namn på filen och därefter radera den. Om filen heter hej.mpg så byter man helt enkelt namn till då.txt(alltså även suffixet.) Svarar sedan ja på frågan om man vill ändra filändelse. Klar att kasta.
Använd sökfunktionen, det här har varit uppe flera gånger , där fanns också länk till vad som antas orsaka det.
jag har oxå haft samma problem, ibland räcker det
att man öppnar mappen med en oavslutad divX film..
för att ta bort dom så borde man inte gå in i den mappen
där filen ligger... om man har fått problem med filen
så finns det inget annat att göra än att avsluta explorer
använda sig utav kör och antingen starta divX-fix programmet eller ta bort den med kör..
det är ju bara med explorer som man öppnar mappen som gör att
proccesorn börjar arbeta på 100% för att bygga indexet
en liten bugg i XP tycker jag.. efter 10 sekunder borde den sluta läsa igenom en fil
jag har haft det problemet förut... startade i felsäkert läge med DOS-prompt har jag för mig, sök så hittar du lösningen :)
Hittade en sak nu. Ska försöka igen. Tack så mycket :)
Skrev i ett inlägg längre upp att man kan byta namn på filen! Nu går ju inte det heller alla gånger har jag märkt!
Min lösning är att jag startar ett annat operativsystem och därifrån tar bort filerna! Nu har ju inte alla två OP-s förstås men..
Tidigare öppnade jag filen i en textbehandlare och plockade bort rubbet av vad som stog där, sen sparade jag och sen vart det inga problem att plocka bort filen.
Upptäckte nu att ibland räcker det med att uppdatera med f5 eller högerklick>uppd. för att det ska funka..
Ändrade lite i inställningarna för avi-filer i registret så funkade allt perfekt!
Ändrade lite i inställningarna för avi-filer i registret så funkade allt perfekt!
Vad bra då vet vi - - ganska värdelös info när du inte säger hur du gjorde..
Choronzon:Sök lite i detta forum så hittar du det... :)