skymanMedlem sedan juli 20012 450 inlägg I mappen c:tmp/fonts/fonts ligger massor med mappar med fonter i sig, ttf-format.
Jag vill med ett kommando kunna flytta alla dessa ttf:er från dess mapp och till undernivån font, så alla ligger i samma mapp.
Hur gör jag det?
Alla mappar har varierande namn tex:
c:/tmp/fonts/fonts/kallefont/kallefont.ttf
och jag vill att den och alla andra ska ligga i:
c:/tmp/fonts/fonts/kallefont.ttf
SirPeterMedlem sedan feb. 200115 571 inlägg move c:\tmp\fonts\fonts\kallefonts\*.ttf c:\tmp\fonts\fonts\
QuidMedlem sedan juni 20006 025 inlägg Är det inte smidagare att göra detta i windows?
skymanMedlem sedan juli 20012 450 inlägg SirPeter->
Precis så men alla mappar heter inte kallefonts... det finns 258 st olika mappar och mappnamn...
@ECHO OFF
ECHO Alla ttf-filer kommer att kopieras till fonts-mappen
PAUSE
SET DESTINATIONPATH="..\fonts\"
echo -------------Copying ttf-files--------------------
xcopy *.ttf %DESTINATIONPATH% /Y /D
PAUSE
Är osäker på sökvägen men spara som .bat och kör filen i windows, kolla dock att sökvägen är den rätta först. (beroende på varifrån du kör kommandot/filen)Sen ska det väl bara vara att klicka på filen för att få upp en prompt.
skymanMedlem sedan juli 20012 450 inlägg "Gick inte att hitta filen -*.tff"...
Jag lade den i mappen
c:\tmp\fonts\fonts\move.bat
I den mappen finns ~250 olika mappar, förstår det verkligen att det är alla tff-filer i alla dessa mappar som jag vill flytta på?
xcopy *.ttf %DESTINATIONPATH% /Y /D
Tar inte denna bara de filer i just den mappen jag står i?
Jo det stämmer nog, Kanske skulle lagt till att jag fått koden själv, men kanske kan nån annan tala om hur det ska stå..
joserMedlem sedan mars 20021 152 inlägg Använd Windows "Sök efter filer" *.TTF i mappen FONTS, checka underkataloger.
Sortera resultatet after plats och markera alla i underkatalogerna. Klipp ut, och klistra in i öppet fonts-fönster.
RikardMedlem sedan dec. 199917 055 inlägg for /r [källkatalog] %A in (*.ttf) do move "%A" [mål]
Till exempel:
for /r C:\ %A in (*.ttf) do move "%A" D:\FONTS\
ReeferMedlem sedan dec. 20003 083 inlägg Guten damnit Rikardo....att jag inte kom på det själv :)
UNIX? släng er i väggen :e
Erkänn att du frågade en kollega om det där ;)
RikardMedlem sedan dec. 199917 055 inlägg Jag erkänner, men han hade i gengäld ingen aning om att kommandot ens existerade. ;)