Jag vill lägga hela den mappen på en annan partition, hur göra?
Documents and settings (XP pro)
12 svar · 432 visningar · startad av Choronzon
Du kopierar det bara... Fast inte i XP, för då är vissa delar skrivskyddade etc och går inte att kopiera... Jag håller just nu på att kopiera min från en annan dator... Plockade ut hd:n o stoppade in i min nuvarande... enkelt!
Kopierar :OO
Ok, det kan jag göra från ett annat os som jag har på en av partitionerna, visst, men hittar xp sökvägen dit automatiskt efter att jag raderat den ursprungliga eller vad menar du? Jag vill alltså inte göra en säk-kopia utan länka in mappen med innehåll..
MS tweakUI
Japp ; Japp
Microsoft Platforms Support does not support the installation or use of the TweakUI tool. This tool has not been updated for use in Windows XP Professional or Windows XP Home Edition.
Så jag antar att det inte går! Ingen som vet hur man kan göra?
det går att lösa med junction annars.
Om du lyckas kopiera hela katalogen till en annan partition så skapar du sedan bara en junction-katalog på c:\ som heter Documents and Settings och länkar till katalogen som du har på den andra partitionen och voilá!
Det ser ut som om allt fortfarande ligger på c:\doc... men i själva verket så ligger det på din partition.
Jag använder själv junction.
Du hittar junction.exe på http://www.sysinternals.com/
edit: För att använda junction krävs att du använder ett ntfs-filsystem
Ursprungligen av Choronzon
Microsoft Platforms Support does not support the installation or use of the TweakUI tool. This tool has not been updated for use in Windows XP Professional or Windows XP Home Edition.
Så jag antar att det inte går! Ingen som vet hur man kan göra?
Till att börja med kan du ladda ner rätt version av TweakUI som är för XP
http://download.microsoft.com/download/whistler/Install/2/WXP/EN-US/TweakUiPowertoySetup.exe
Det gör jag! Men jag tänkte lägga mappen på en fat-32 partition, går det?
Till att börja med kan du ladda ner rätt version av TweakUI som är för XP
Du har möjligtvis inte länken till själva nedladdningssidan? Skulle vilja läsa vad som skrivs om programmet först!!
edit:
(hittade sidan här)
Ursprungligen av Choronzon
Det gör jag! Men jag tänkte lägga mappen på en fat-32 partition, går det?
Du kan prova, är osäker, men det kan räcka med att den partitionen som ska länka, dvs c:, kör ntfs, junction är busenkelt så det är lätt för dej att prova
edit: jag kan tyvärr inte testa då inga av mina partitioner kör fat32.
Du kan prova, är osäker, men det kan räcka med att den partitionen som ska länka, dvs c:, kör ntfs, junction är busenkelt så det är lätt för dej att prova
edit: jag kan tyvärr inte testa då inga av mina partitioner kör fat32.
Ok, tackar så länge, provar och återkommer med resultatet senare!
gör så! Stöter du på problem med junction, så är det bara höra av dej här eller så!