Satte nyss in en ny DVD-spelare, Pioneer 106, startade datorn och satte i en DVD-skiva, det som hände var att winxp automatiskt öppnade "Den här datorn" och dvd:ns katalogstruktur visades, det fanns en video-mapp och en audio-mapp. Hur ser jag filmen? ...i mediaspelarens hjälp stod det att det var bara att sätta i en dvd-skiva så skulle den köras automatiskt, men det verkar ju inte funka, HUR GÖRA?
Köra DVD under winXP, hur?
12 svar · 544 visningar · startad av erciz
Det funkar inte att spela upp DVD-skivor i mediaspelaren. Ladda ner Power DVD istället. :)http://www.gocyberlink.com/english/products/product_main.jsp?ProdId=28
flat-eric: Den kostar ju pengar, finns det ingen gratisspelare? ...läste nåt om att man skulle ladda ner DVD-avkodare i hjälpen, var det en sån du länkade till eller?
Ingen gratisspelare?
Inte vad jag vet om,tyvärr. :(
mmm, åh va winXP suger... ;) ...det känns så nu iaf, när man måste punga ut ännu mer för att få se dvd på datorn :(
Så var det för mig också... Enligt grafikkorts-tillverkaren så skulle jag få med ett DVD-program men något sådant kom inte såså... :( Skaffade Power DVD istället men jag har inte någon DVD-skiva så den stationen min är fortrfarande oprovad :)
Ursprungligen av erciz mmm, åh va winXP suger... ;) ...det känns så nu iaf, när man måste punga ut ännu mer för att få se dvd på datorn :(
Ja herregud vad jobbigt det är att behöva använda funktioner legalt.
Eller tycker du att Microsoft skulle ha erbjudit en gratis DVD-decoder i Windows? LOL då skulle du få se på en rättsproccess utan like, inget företag vågar stöta sig med film -och musikindustrin.
Bara det simpla faktumet att du kan rippa dina egeninköpta audio-CD i WMP har fått musikindustrin att morra mot Microsoft, trots att det är du som betalat för CD:na och att det är Microsofts eget format VMA som används. (MP3 decoder kan liksom DVD playback inköpas till WMPXP)
Här har du btw länkar till av Microsoft rekommenderade tredjepartsdecoders/encoders för DVD och mp3;
http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/windowsxp/buypacks.asp
Följde det inte med något program när du köpte dvd'n?
Följde det inte med något program när du köpte dvd'n?
Har en likadan dvd som jag köpte via datorbutiken på bulk, och det följde inte med någon programvara för det. Tror däremot att det gör det som retail..(eller var det tvärtom)
kristoffer: Nej Det du länkar till är ytterligare en DVD-spelare, liksom Microsoft Media Player, så kräver den en DVD-decoder för att kunna spela upp DVD-filmer... Testade faktiskt :(
...så jag får försöka leta vidare...
För att kunna spela upp DVD filmer i mediaspelaren måste du installera en avkodare typ power-DVD efter du gjort de kan du spela upp filerna mediaspelaren
DVD programvara kan du köpa för 50kr på samma ställe där du köpte spelaren
I nån version av windows, kommer dock ej ihåg vilken, följde det med ett trevligt litet program som hette dvdplayer. Det är möjligt att det måste installeras från windows skivan, men det finns där