Nu har man strulat med datorn igen.
Har en bärbar med win 2k pro och har haft roaming profiles på den.
Sen satt jag och mekade med domänen och ville ha den på en workgroup istället... fråga mig inte varför.. förmodligen trodde jag att jag kunde mer än vad det visade sig.
2k ville starta om sig och det fick den.. men nu så kan jag inte logga in.. inte med mitt användarnamn och inte med lokal administratör heller..
hmm ngn som vet hur jag kan återställa eller tvinga mig in på den gamla profilen, jag gissar på att det är de som spökar.
Tacksam för svar
Testa att logga in på din dator från en annan (via nätverk).
Kan fungera..
ok..
Ovetande om hur man gör.. en liten ledtråd ?
Skulle vara kul att få hjälp med den här tråden.
Jag har altså försökt att ansluta min dator till ett vanligt hemma nätverk och då försvann domänen från min laptop och det verkar ju som om profilerna ligger mit min domän och nu kan jag inte logga in på burken, inte ens med administratörskontot.
Har läst en tråd här inne med liknande problem men det löstes när de satte tillbaka datorn på nätverket med rätt domän.
Tipset på hur man loggar in via nätver på annan dator skulle jg vilja pröva -- ngn.. ??
MVH
RikardMedlem sedan dec. 199917 055 inlägg Jag kan tänka dig att du använder dig av lösenordet som gäller för DOMÄN/Administratör och inte lösenordet som gäller för DATORNAMN/Administratör.
Eftersom datorn just nu inte är med i domänen så är det enbart den lokala SAM-databasen (blev precis osäker... heter det SAM även i Win2k om inte AD används?) som används.
Oavsett vilket. Du har följande val:
- Antingen komma på lösenordet som gäller för DATORNAMN/Administratör
- Ändra lösenordet med hjälp av t.ex. ERD-commander.
- Installera en sekundär kopia av Windows 2000 i t.ex. katalogen "WINNT2" (något annat än WINNT alltså)
Vill du att jag ska utveckla de sistnämnda så får du återkomma.
Tack.. det är ugefär det som jag har listat ut när jag har läst mig omkring på nätet.
Så nu håller jag på och installerar om OS.. man får helt enkelt skriva upp sina lösenord =)
Tackar all ni som svarat
RikardMedlem sedan dec. 199917 055 inlägg Hmm... det var lite onödigt. ;)
Det jag var ute efter var att göra en sekundär installation av Windows 2000. Med hjälp av den hade vi kunnat pilla bort lösenordet. :)
Får se det som att jag får en fin och ren dator nu iaf..
Tur att man har lite backup =)