webForumDet fria alternativet

Flytta filer mellan HDD

Windows

12 svar · 547 visningar · startad av fumus

Medlem sedan apr. 200139 inlägg
Frågan#1

Hallå samtliga!!

Jag har ett superproblem,

Jag har nyss formatterat min hdd och flyttade innan formatten över samtliga av mina filer till en annan hdd (Fysisk). Men nu när jag skall flytta tillbaka dem så kan jag inte kopiera över filer som är större än ca 500mb. Filer som är mindre kan jag flytta in på partitionen, men som sagt inte större filer än 500 mb.

Jag har en P4, 1,5 ghz 256 ram, w2k, 40 gb IBM hdd, flyttar från en 80 gb IBM hdd (som jag bara lånat)

Plz Hjälp!!

Medlem sedan maj 20002 597 inlägg

felmeddelande? Att det inte går att utföra åtgärden?

japp.. "Otillräckligt med systemresurser för att kunna avsluta den begärda tjänsten"

Och du är säker på att den partitionen inte är full?

japp 11,6 gb ledigt.. det är bara filer som är större än 500 mb..

jag har partitionerad hdd'n. En som C (6gb) och en D (30gb), och jag kunde flytta till C: men inte till D. Och det är på D: som jag vill ha filerna... Hmmm.. jag blir galen...

skumt, kan du lägga små filer på d: ska det ju funka med stora också.

I inlägget åvan hörs det som om du inte kunnat kopiera filer alls till d: . Isf har du nog inte formaterat den partitionen, men det kanske bara är slavigt formulerat?

Ja jag menar det.. hdd'arna ligger på varsin "kabel från moderkortet". Där min C är master, och den hdd'n som jag skall flytta filer ifrån ligger som secondary master...
Det kan inte ha ngt med att flera enheter ligger på samma IRQ:
Se nedan

IRQ 11 ABIT Siluro T400
IRQ 11 NETGEAR FA310TX Fast Ethernet Adapter (NGRPCI)
IRQ 11 Intel(R) 82801BA/BAM USB Universal Host Controller - 2442
IRQ 11 Intel(R) 82801BA/BAM USB Universal Host Controller - 2444
IRQ 11 Avance AC'97 Audio for Intel (R) Audio Controller

Jag har aldrig hört nåt om att det ska vara något problem iaf, jag överlämnar frågan till nån annan som kanske vet bättre :)

ok
Jag tackar för din hjälp och hoppas någon annan kan bidra med lösningar till problemet..
Mvh

Medlem sedan mars 20021 152 inlägg

Kan det ha med växlingsfilen att göra? Den ligger väl på C:, kanske kan pröva att lägga den på D: för kopieringen. Men meddelandet borde sagt att minnet tagit slut i så fall.

jag har testat att både höja och flytta vxl filen... utan positivt resultat...

Medlem sedan dec. 20003 083 inlägg

Du har inte SP2 installerad eller hur?

Här är iaf orsaken;

CAUSE
This problem can occur because the functions used by all of the copy utilities that are included with Windows NT 4.0 and Windows 2000 use buffered input/output (I/O) to transfer data from the source file to the destination file. Whenever buffered I/O is performed on a file, there is a paged pool memory overhead requirement that is proportional to the size of the file. Because paged pool memory is a limited resource, there is an upper limit on the size of file that can be copied.

Since all of the paged pool that is required to buffer an entire file is allocated when the first read or write procedure is performed on the file, the file copy operation fails immediately, instead of half way through the operation.

Och här är lösningen;

RESOLUTION
To resolve this problem, obtain the latest service pack for Windows 2000

http://support.microsoft.com/directory/article.asp?ID=KB;EN-US;Q259837

Var finns då Service Pack 2 för Windows 2000? ....jo här;

http://www.microsoft.com/windows2000/downloads/servicepacks/sp2/sp2lang.asp

OBS att du inte behöver ha SP1 installerad innan SP2, den senare inkluderar SP1

Medlem sedan mars 20021 152 inlägg

Tack Reefer, det förklarar felmeddelandet. Tänkte först föreslå att göra kopieringen med hjälp av Winzip till destination C: Men det verkade lite krångligt för flera filer och kräver temputrymme på C:.

Alltså ingen bugg, bara ett litet konfigureringsfel tydligen, utan möjlighet för användaren att påverka. :(

263 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.d8c17768
130 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
131 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
129 ms — ändringar (db)